Tjänstefiering

Kunder vill bli hjälpta. Att erbjuda en tjänst är att erbjuda hjälp. Ur kundernas perspektiv är alla företag och organisationer tjänsteleverantörer, oberoende av vad de hjälper till med. Frågan är om man vill vara en god, medelmåttig eller dålig tjänsteleverantör. I framtiden kommer bara god (eller utmärkt) att vara gott nog. Många företag har insett vikten av att närma sig sina kunder på ett mer lyhört sätt men stirrar sig trots det blinda på de egna produkterna, processerna och strategierna. Här beskriver Christian Grönroos, professor emeritus vid Svenska handelshögskolan i Helsingfors och en legend inom marknadsföring, vad det innebär att låta kundernas vardag och upplevelser fungera som utgångspunkt för hela verksamheten på riktigt. Han visar vad som måste till för att framgångsrikt ersätta en tidigare varulogik med en tjänstelogik, och vad det innebär i praktiken att tjänstefiera...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok