Tisdagarna med Morrie

Albom, Mitch

| 2000

michael sivenbring

2016-10-24

Mycket vacker men sorgsen handling. lsvrt om dden och frhllanden mellan mnniskor. Mnga livsvisdomar i denna moderna klassiker.

Marita Stadler

2016-04-30

Frvnansvrt bra bok om samtal mellan en yngre och en ldre man. Varmt skriven och visdomar ur livet blandas med en intressant historia.

Natalie Nordstrm

2016-03-10

Fantastiskt fin och fruktansvrt sorglig i en underbar mix. S som mnga bcker i samma anda fr man perspektiv p livet och sm (och stora) problem. Jag vill att alla ska lsa denna bok... och dansa mer!

Helen Perez

2015-05-20

Superbra bok!!!

Pernilla Lindholm

2015-04-14

Bra bok, men det knns lite som att den r skriven fr att lsaren ska upptcka en massa tankar fr allra frsta gngen. Problemet r vl bara att jag inte tycker att det var s mycket nya tankar som dk upp. Hur som helst s var boken lsvrd.

Carola Sledd

2015-01-11

Grt mig igenom denna...

En av de allra finaste bcker jag lst

Jasminka Sojtaric

2014-06-29

Har väntat ett tag på att hitta denna bok på svenska. Jag var inspirerad och nyfiken när Oprah W. rekommenderade den i sitt program.
En fantastisk bok! Rekommenderas varmt!

Katarina Johansson

2014-03-11

Oerhrt fin bok. En frgestllare om vad som r viktigt hr i livet.

Lotta Berlin

2014-02-25

HELT UNDERBAR BOK SOM ALLA BORDE LSA! Och lsa mer n en gng. Kp flera och ge bort!
Livet blir liksom inte sig likt efter att ha ftt dela det med Morrie.
Man lr sig uppskatta det man har och man tvingas till eftertanke.
terigen, en underbar bok med ett fantastiskt budskap.

Fatima Reimerthi

2014-02-05

Den hr boken rrde mig verkligen och jag har lst om den ett par gnger

Linda N

2013-11-24

Underbar!

Eva Silverlind

2013-10-06

Har lst boken tre gnger och varje gng ger den s mycket vishet

Susanne Antonson

2013-09-27

En fantastisk skildring, den gav mig en fin bild av sista tiden med ALS

Mikaela Veijalainen

2013-09-15

En vldigt fin bok som man lser ut snabbt. Den berr bland de viktigaste frgorna som finns hr i livet p ett varmt och mjukt stt och man blir glad och fylld av krlek.

Sara Sandquist

2013-08-05

Helt okej, men den blev lite tjatig.

Christina Johansson

2013-07-23

Hrlig och grtmild

Louise

2013-06-30

Lst skert tre gnger! S full av visdom och s bra!!

Joanna .

2013-02-19

En underbar bok, blev frmst berrd av den varma, krleksfulla vnskapen som skildras.

Ceen E

2013-02-08

Vilken fantastisk bok om livskunskap och att vrdera det som finns nra! Kanske lite mycket " goda ord" lngst vgen men gr inget! Den berr mig djupt och hamnar p den speciella hyllan dr favvobckerna med goo knsla str! Sprket kanske lite fr "ltt" men knner att det passar boken d diskussionen kring dden r liks. Det passar ihop p ngot konstigt stt.

Jaqueline Andersson

2012-11-27

Vilka visdomsord! Omge dig med familj och vnner, gna dig t dina intressen, lt dig inte svepas med i konsumtionshetsen! Om du r fullstndigt dum i huvudet rekommenderar jag denna bok varmt.

Carl Joakim

2012-11-17

Otroligt ltt att gilla.

Rebecca Dahl

2012-08-18

En hel del tnkvrda ord men skriven p ett stt som inte berr mig. Tyvrr.

eva arkelid

2012-08-15

en underbar bok! inget att lsa p bussen, mycket trar.

Eva Jmting Lundh

2012-07-04

Tnkvrd om livet och livets slut.

Cecilia Winberg

2012-04-10

Tnkvrd och fin.

Linda Sjberg

2012-03-23

En ganska bra berttelse om vnskap, livet och dden.

Chatarina Lw

2012-02-25

Helt underbar!

Jrgen Smedengren

2012-02-21

En bok med vldigt mycket hjrta och en hel del frnuft. Finns ven en film dr Jack Lemon gr en riktigt bra roll som den dende Morrie. Ls denna bok.

Sara Dahlin

2012-02-06

ven om mnet berr, s tyckte jag boken bara var trkig! Och deppig. Och platt. Jag gav upp p sidan 117.

Emma Wnni

2012-01-16

Bra bok

Marinett Mlberg

2012-01-07

Fantastisk berttelse,kommer nog att lsa om den.

Madeleine Olofsson

2012-01-03

Absolut lsvrd och tankevckande!

Faxxi -

2011-12-04

Man blir rtt mtt p kloka ord i lngden.

Therese Simar

2011-12-01

Tragisk men mkt lsvrd!

Helena Karlsson

2011-11-20

En fantastisk bok som r fullspckad av livsvisdom, klokhet, lrdomar och aha-upplevelser. Frvnansvrt lttlst. Skattar boken hgt och den str p min speciella hylla dr bara de bsta fr st.

Philip Larsson

2011-11-20

En fantastiskt bra bok som jag rekommenderar alla att lsa!

Maria W

2011-11-16

Tnkvrd, lttlst och berrande?

Anna Hellberg

2011-11-03

Underbar bok mste lsas!

Ulrica Bjrnhag

2011-10-25

En bok med ett viktigt budskap. Tyvrr r sprket och sttet att skriva lite platt och det gr att innehllet inte blir s djupt som det borde. Den rafsar lite p ytan men nr aldrig riktigt ner. Men visst ngra trar trillar och visst innehller den sanningar och tnkvrda ord. Men blir tyvrr lite fr ytlig. Han inte sett filmen men gissa (hoppas?) att manusfrfattaren har trngt lite djupare.

Jari Kokko

2011-10-23

Intressanta mnen diskuteras. Men den r fr "amerikansk" fr mig.

Eva Dahlberg

2011-09-19

Jag hade vldigt hga frvntningar p boken. Tyvrr var den inte s bra som jag trodde.

En rar och sorgsen liten bok.

2011-06-20

Strcklste boken en kvll... det sger en hel del om min tanke och min knsla fr den hr boken. Berttelsen om tv personers mten och betydelse fr varandra och fr varandras syn p sig sjlva och livet... Det r spnnande och intressant att hra p professorns tankar om livet och hur man kan leva det fr att leva s fullt ut man kan... Det r en sorgsen bok, men nd s full av liv och tillfrsikt, men visst trarna rann... och eftertnksamheten och vrmen hnger nog i lnge lnge!!

Henrik Fogelberg

2011-06-10

Mnga tycker om den hr boken, men jag fll inte fr den. Rent allmnt har jag svrt fr amerikanska s-skall-du-leva-ditt-liv-bcker.

Jakob Nylin

2011-04-18

En fin bok om att frsonas med livet. ALS kan bryta ned en kropp men krleken bestr.

Elin Stenblom

2011-03-23

Tnkvrd!

Maria Eriksson

2011-03-22

Mycket mycket bra! En bok i livskunskap!

Eva Svensson

2011-02-15

Sett filmen. Gillade historien. Rrande och lrande.

Svetlana Filakovic

2010-12-27

Mycket bra bok

Malin Nslund

2010-09-23

En bok om hur det r att leva med sorgen som flyttar in, acceptera sin egen och andras ddlighet. Jag tycker det r en underbar liten bok som jag strcklste frn prm till prm. Visst stundtals lite Hollywoodsk som att frfattaren har en filmatisering i tanken nr han skrev boken. Men vill man lsa en bok om insikter och att ta vara p livet i stil med Alkemisten av Cuelho s r den hr inte s dum som alternativ. Och ibland kan det vara sknt att lsa en bok dr krlek och medmnnskligheten blommar om n lite naivt.

Jenny Li

2010-08-17

Den hr boken berrde mig starkt - fr sin djupa mnsklighet. Infr dden r vi alla lika - nd blundar vi stndigt fr den, om om den inte angr oss. Det hr r en bok som gr det ltt att uppskatta sin hlsa s lnge man har den.

Ulla Edln

2010-08-07

Mycket bra!

2010-07-23

Jag tycker inte alls om den hr. Kanske hade jag fr stora frvntningar p den??

Maria B Hansson

2010-05-01

Jag hade nog fr lite hga frvntningar p den hr. Hade hrt hur underbar den var. Men jag tyckte den var amerikansksmrig.

2010-04-17

En mycket tankvrd bok...om en man som drabbats av en svr sjukdom. Han tar nd tillvara p livet. Som han skriver: Jag grter en kvart varje morgon och srjer men sedan s slpper jag min sorg...

Annicka Olsson

2010-02-27

En av mina favoritbcker

Trodde den skulle vara bttre men helt okej nd!

Jonna sterlund

2009-12-04

S trkig. Frstr inte varfr alla lskar denna bok!

2009-12-01

Svaret p frgorna om "livets mening" tycker jag inte att denna bok ger. Inte ens ngra teorier vrda att lgga p minnet.

Lite tom och torftig p ngot stt?

Anna Malmgren

2009-10-31

En fantastisk bok som skulle kunnat handla om dden men som handlar om livet. Mnga tnkvrda funderingar i boken. En bok jag grna ger bort till nra och kra.

Susanna Gyllenbga

2009-10-07

klassisk Carpe Diem

Johanna Galenpanna

2009-10-02

Jag hade kanske fr hga frvntningar p boken d den r allmnt knd som fantastisk och klok, men jag tycker att den r halvdan, med ett alltfr simpelt sprk. Hela boken kndes liksom alltfr simpel. Jag fick ingen vidare sympati fr ngon i boken, och fann den ointressant. Jag tror att man hade kunnat gra mycket mer fr sjlva berttelsen r i sig ganska intressant, men det hr blev platt fall.

Sandra Jonsson

2009-09-24

Detta r en bok jag tycker alla br lsa. Sjlv har jag lst den 3 gnger och hela tiden finner jag nya saker och jag fr samma skna knsla var gng jag lser den. En pminnelse om vad som r viktigt hr i livet.

Jon-Erik Olsson

2009-09-22

En vldigt intressant och gripande bok som fr en att brja fundera ver livets stora frgor...

Lotta Norn

2009-09-09

Lste boken p svenska, men det alternativet fanns inte med.

Thomas Rosswall

2009-08-27

Jag blve lite besviken, d jag trodde den skulle vara fantastisk. Bra och intressant, men lite frutsgbar.

Lillemor Carlsson

2009-08-24

En riktig snyft bok som bara mste lsas!!!!!!!

Mia Dahlstrand

2009-08-11

2007-12-14
En mste-lsa-bok. Mitch besker en dende Morrie varje tisdag och diskuterar livet och dden. Oerhrt gripande men trsterik.

Ann-Sofie Jakobsson

2009-07-13