Tills döden för oss samman

James, Peter

| 2016

Red Cameron träffar stiliga och charmiga Bryce Laurent via en dejtingsida på nätet, och blir omedelbart attraherad. Men samtidigt som kärleken växer visar sig Bryces mörka sida. Red upptäcker att ingenting Bryce har sagt är sant, och hennes förälskelse förvandlas snart till skräck. Hon kastar ut honom ur sin lägenhet, men hennes mardröm har bara börjat. Bryce är besatt av Red och han har för avsikt att förstöra allt och alla i hennes närhet. Och sedan henne. Kriminalintendent Roy Grace måste hindra honom, innan det är försent.

2021-01-28

Peter James är skicklig på att skriva bladvändare men den här blev nästan lite löjlig. Det är alldeles för mycket upprepningar. James ska skriva läsaren på näsan precis vad alla tänker hela tiden och det ska dessutom upprepas gång på gång. Lite för smart mördare och lite väl dumma poliser också. Nä det här är nog den sämsta i serien hittills.

Karin Johansson

2020-05-04

Peter James är en klar favorit.

2020-01-23

Ibland blir böckerna rätt upprepade, Grace tänker samma saker om och om igen. Kanske speciellt tydligt blir det nu när jag lyssnat på några böcker i rad. Men det är bra böcker att lyssna på så jag kommer fortsätta.

A H

2018-08-21

2015-12-06

Peter James kan det där med att bygga upp spänning, detta är som vanligt en riktig bladvändare. Kanske aningen för mycket frossande i mördarens illvilliga, lite "barnsliga" tankar och hans offers lika överdrivet naiva kärleksförklaringar. Men som sagt spännande är det om än något lättviktigt.