Till minne av Charlie K

Öhrlund, Dag

| 2012

Av författaren till succéböckerna om Christopher Silfverbielke! När elitsoldaten Niclas Jones, 34 son till Vietnamdesertören Bobby och den svenska vänsteraktivisten Lena fått sin militära karriär saboterad av en kollega förvandlas han till en rastlös själ som ger sig ut på en resa runt USA. En kväll blir han vittne till ett överfall och räddar livet på privatdetektiven Charlie Keeper. Djup vänskap uppstår och något år senare ber Keeper svensken att komma till New York och jobba för honom. Fyra år senare sprängs Keeper i luften sedan han kommit en politisk skandal på spåren. Nic förstår att även hans liv är i fara och flyr till Sverige efter att ha säkrat ett arv på flera miljoner som Charlie lämnat till honom. Tillbaka i Stockholm känner sig Nic vilsen. Han hyr ett magasin i Frihamnen, och som den kvinnokarl han är tar han snart upp kontakten med sina gamla flickvänner och träffar nya....

Ulla Englund

2022-07-19

A H

2016-01-27

Riktigt bra. Skulle önskat uppföljare men det verkar inte så... Eller???

Rasmusmatte .

2012-12-29

Inte lika spännande som deras övriga

2012-11-09

Känns som en gammal Amerikansk pocketdeckare. För mycket macho, sex och alkohol. Ett bottennapp!

Tomas Bratthammar

2012-10-28

Ytlig o trist. Som att läsa en sämre variant av Nick Carter igen..... Action och schabloner tycker jag normalt sett om, men denna bok lämnar mycket i övrigt att önska.

Tove Skarstedt

2012-09-30

Tyckte detta var en schablonbok, men jag läste ut den och det betyder att den inte var totalt hopplös. Något hade den. Har aldrig läst ngt av Dag Öhrlund tidigare. Skall prova ngt i samarbetet med Buthler också.

Nej, det här var ingen toppenbok, jag förstod inte riktigt vad den gick ut på. Jag fastnade inte heller för Nic Jones, tyckte inte han var något vidare trevlig.Han var en riktigt mansgris som lekte med tjejers känslor.
Reine Brynolfsson som uppläsare var toppen.

2012-05-24

Jag har läst alla dom sex böckerna som Dag Öhrlund har skrivit tillsammans med Dan Buthler, och jag har tyckt mycket om dom alla. Speciellt dom två som handlar om psykopaten Cristopher Silfverbielke.

Nu har Dag Öhrlund kommit ut med sin första egna kriminalroman, och den tyckte jag också om att läsa. Jag tyckte kanske inte att den var riktigt lika bra som böckerna som han har skrivit tillsammans med Dan Buthler. Men ändå med beröm godkänd.

Boken var mycket lättläst, och den var väldigt ”manligt” skriven. Jag tänkte lite på några böcker av den amerikanske författaren James Pattersson när jag läste den. Kändes nästan lite som en gammal ”hårdkokt kioskdeckare”.

Så vill man ha något enkelt, lättläst och spännande till solstolen i sommar så kan jag helt klart rekommendera boken.

Kim Lundblad

2012-05-24

Har bara en sak att säga: Läs inte på baksidan innan ni tänker läsa boken...Betyg: 2