Till döds

James, Peter

| 2016

Den världskända popstjärnan Gaia återvänder till sin hemstad Brighton. Hon har landat huvudrollen i en Hollywoodfilm som bland annat ska utspela sig i stadens berömda paviljong. Produktionen doftar Oscarsstatyetter. Men berömmelsen har sina baksidor - avundsjuka och sjuklig idolisering utgör ständiga hotbilder. Så kriminalinspektör Roy Grace får i uppdrag att vakta Gaia med sitt liv. Samtidigt leder Grace en mordutredning; ett lemlästat lik har hittats på en hönsfarm. När offret efter intensivt detektivarbete identifieras uppdagas en högst oväntad koppling till popstjärnan Gaia. På det privata planet ser Grace och hans sambo Cleo fram emot sitt första barns födelse, och de planerar också att gifta sig. Men först måste Grace få sin sedan tio år försvunna fru Sandy dödförklarad. För hon är väl död?

2020-07-13

Ytterligare en bra bok i serien om Roy Grace.

Karin Johansson

2020-05-04

Inte den bäste, men läsvärd.

2019-12-29

Helt okej bok ändå, fast jag hade lessnat på många av de i serien och tänkte "aldrig mer". Spoiler: nu lossnar det äntligen kring storyn med Sandy, antagligen det som gjorde den lite bättre när man slapp bara små teasers.

A H

2018-07-06

Gillar denna bokserien. Den allra första var en av de mest spännande jag läst.

2014-12-30

Lite halvtråkig transportsträcka i början, men sen tar det sig. Riktigt spännande mot slutet, som vanligt med James/Grace

Marita Ryen

2014-06-18

Betyg 3+. Bok nr 8 om kriminalinspektör Roy Grace. Intressant historia men den var lite seg emellanåt därav lite lägre betyg.

Tony Lundén

2014-05-08

Storyn tilltalade mig inte alls.