Tiggaren

Sarenbrant, Sofie

| 2016

Hgaktuell spnningsroman om maktvergrepp p samhllets allra mest utsatta.  Tiggaren tar vid dr Avdelning 73 slutar. Det r en skrmmande aktuell och spnnande roman om maktvergrepp p samhllets mest utsatta.  Flera tiggare ddas i Stockholm. Men det som vid frsta anblicken verkar vara en psykopatisk seriemrdare, visar sig snart vara del av en kallt berknad plan p strukturell niv. Oavsett om Tiggaren lses som en fristende deckare eller en fortsttning p Avdelning 73 och Visning pgr kommer lsaren att f ta del av Emma Sklds starka och rttmtiga hmnd.

Sofie Sarenbrant brukar vara ett skert kort om man vill ha snabblst och spnnande. Detta r femte delen i serien om Emma Skld och efter slutet p frra boken s var i alla fall jag otroligt nyfiken p vart allt skulle ta vgen. Skulle man ens f veta eller skulle man bara bli lmnad med en massa lsa trdar? Det har ju hnt frr. Ls mer p min blogg

Kanon

Anneli Johansson

2017-04-11

Riktigt bra! Vill lsa mer 👍

Anneli Johansson

2017-04-11

Riktigt bra! Vill lsa mer 👍

Spnnande och snabblst! ☀️

Lite seg i brjan men gillar boken. :)

Marita Ryen

2016-12-28

Ganska osannolik historia men spnnande och bra.

Bewar Ravand

2016-12-23

BSTA BOKEN. MAN SKA LSA ALLA EFTER ORDNING FR BTTRE FRSTELSE.

Monica Helmersson

2016-11-24

Trkig bok inte alls lika bra som dom tidigare lste fram till kapitel 73 sen hoppade jag till sista kapitlet fick snabbt klart fr mej hur det sluta.

Anna Johansson

2016-11-02

En spnnande bok fr stunden, men inte s mycket mer. Finns egentligen inte s mycket mer att sga, godknd deckare helt enkelt.

Marina Pedersen

2016-10-10

Den hr blev jag besviken p

Pia Gummesson

2016-09-23

Jttebra bok som alltid nr Sofie skriver.

Jess .

2016-09-02

Ok, men lite trkigt sprk o overklig.

Sara Sthlgren

2016-08-12

Den var helt ok.

Hanna H

2016-07-08

Jag tycker inte Sarenbrandt har gjort vrst spnnande bcker sedan bckerna Vecka 36 och Istllet fr dig. Drfr blev jag extra glad nr jag mrkte att jag inte kunde slita mig frn denna bok. En katt och rtta lek utan dess like. Endel smdetaljer som missades och kndes simpla och inte genomtnkta, men i det stora hela, en bra bok.

Jessica Appelqvist

2016-06-29

Jag strcklste den. Den var spnnande frn brjan till slut.

Frra boken var en riktigt bra och avslutades p ett stt som gjorde en frbryllad och chockad. S skert skruvades frvntningarna upp lite vl mycket fr jag tyckte inte denna var lika bra som frra boken. Men det kan lika grna bero p att jag lyssnade p denna istllet och att jag inte lyssnade i en fljd. Fast ingen skugga ver Ewerlf hon lser hur bra som helst. Denna var helt enkelt inte lika spnnande men sjlvklart kommer jag fortstta lsa serien.

Tickmicks bokblogg

2016-06-25

Denna boken r jttebra och spnnande hela boken igenom! Det blir aldrig en trkig minut med denna boken det kan jag lova! Ls hela min recension hr: http://tickmick.blogspot.com/2016/06/recension-av-tiggaren.html

Books I love

2016-06-19

Hur ska jag klara av vnta p fortsttningen? Sofie Sarenbrant r Fantastisk! :D

2016-06-16

Korta kapitel och spnning som gr att man bara vill fortstta. Som kriminalroman mycket bra, bttre n de fregende i serien.

Jag har tidigare lst Visning pgr och Avdelning 73 och gett dem hgsta betyg. Den hr boken som r en fortsttning om Emma Skld r inget undantag frn mina hga betyg. Det r en stark och aktuell handling som hugger tag redan frn brjan och man kan inte slppa boken lnga stunder. Bckerna r skrivna med korta kapitel som gr det ltt och snabblst. Snt gillar jag mycket och fr mig att fngas av bok och handling p ett helt annat stt n nr det r lnga stycken. Jag kan rekommendera dessa bcker om Emma Skld, ven om jag har missat ngon i brjan. Mste frska fixa till det i efterhand.

PS. Min man blev s fngslad av boken att han lg och lste till 02.30 en natt fr han var tvungen att f veta hur det slutade :). DS.

Betyg 5 av 5

Solveig Andersson

2016-06-13

Jag lste inte ut den.

En galet spnnande, gripande och fngslande bladvndare!!!

2016-05-23

Det hr r Sofie Sarenbrants sjunde bok, och jag har lst alla dom tidigare bckerna, och tyckt mycket om dom allihopa.

Och det hr r den femte boken i serien om polisen Emma Skld.

Hr r en lnk till min recension av den frra boken, Avdelning 73.

Och Tiggaren gjorde mig absolut inte besviken. Fr den var precis lika bra som alla dom tidigare bckerna.

Jag tycker mycket om Sofies stt att skriva, hon har ett sknt flyt i bckerna, som r mycket lttlsta. Gillar ven karaktrerna och miljerna. Denna bok r ju ocks vldigt aktuell, d den till stor del handlar om rumnska tiggare.

Rekommenderar absolut boken, som kan lsas fristende. Men ls helst bokserien om Emma Skld frn brjan, och den frsta boken i serien r Vila i frid.