Tiggaren

Sarenbrant, Sofie

| 2016

Högaktuell spänningsroman om maktövergrepp på samhällets allra mest utsatta.  Tiggaren tar vid där Avdelning 73 slutar. Det är en skrämmande aktuell och spännande roman om maktövergrepp på samhällets mest utsatta.  Flera tiggare dödas i Stockholm. Men det som vid första anblicken verkar vara en psykopatisk seriemördare, visar sig snart vara del av en kallt beräknad plan på strukturell nivå. Oavsett om Tiggaren läses som en fristående deckare eller en fortsättning på Avdelning 73 och Visning pågår kommer läsaren att få ta del av Emma Skölds starka och rättmätiga hämnd.

Sara AK

Hittade denna på bokrea och köpte den. Den stod och dammade ett tag i bokhyllan med andra böcker före i kön. Men OJ vad jag ångrar det nu! Jag blev genast påmind om att jag gillade även föregångaren och jag var lila fast nu. Hade svårt att lägga ifrån mig boken och jag läste med både spänning och ångest. Nu vill jag läsa mer av Sarenbrant!

janne lindh

2017-08-21

Effektiv och spännande thriller med utstötta tiggare som grundtema. Men boken känns inte helt trovärdig och Sofie Sarenbrants mekaniska sätt att skriva blir i längden tröttsamt.

Så himla ruskigt bra och spännande!

Bo Frisén

2017-07-29

Hyggligt spännande men fullständigt orealistiska handlingsscenarier med en närmast korkad poliskår

2017-07-15

Sofie Sarenbrant brukar vara ett säkert kort om man vill ha snabbläst och spännande. Detta är femte delen i serien om Emma Sköld och efter slutet på förra boken så var i alla fall jag otroligt nyfiken på vart allt skulle ta vägen. Skulle man ens få veta eller skulle man bara bli lämnad med en massa lösa trådar? Det har ju hänt förr. Läs mer på min blogg

Kanon

Anneli Johansson

2017-04-11

Riktigt bra! Vill läsa mer 👍

Anneli Johansson

2017-04-11

Riktigt bra! Vill läsa mer 👍

Spännande och snabbläst! ☀️

Lite seg i början men gillar boken. :)

Marita Ryen

2016-12-28

Ganska osannolik historia men spännande och bra.

Bewar Ravand

2016-12-23

BÄSTA BOKEN. MAN SKA LÄSA ALLA EFTER ORDNING FÖR BÄTTRE FÖRSTÅELSE.

Monica Helmersson

2016-11-24

Tråkig bok inte alls lika bra som dom tidigare läste fram till kapitel 73 sen hoppade jag till sista kapitlet fick snabbt klart för mej hur det sluta.

Anna Johansson

2016-11-02

En spännande bok för stunden, men inte så mycket mer. Finns egentligen inte så mycket mer att säga, godkänd deckare helt enkelt.

Marina Pedersen

2016-10-10

Den här blev jag besviken på

Pia Gummesson

2016-09-23

Jättebra bok som alltid när Sofie skriver.

Jess .

2016-09-02

Ok, men lite tråkigt språk o overklig.

Sara Ståhlgren

2016-08-12

Den var helt ok.

Hanna H

2016-07-08

Jag tycker inte Sarenbrandt har gjort värst spännande böcker sedan böckerna Vecka 36 och Istället för dig. Därför blev jag extra glad när jag märkte att jag inte kunde slita mig från denna bok. En katt och råtta lek utan dess like. Endel smådetaljer som missades och kändes simpla och inte genomtänkta, men i det stora hela, en bra bok.

Jessica Appelqvist

2016-06-29

Jag sträckläste den. Den var spännande från början till slut.

Förra boken var en riktigt bra och avslutades på ett sätt som gjorde en förbryllad och chockad. Så säkert skruvades förväntningarna upp lite väl mycket för jag tyckte inte denna var lika bra som förra boken. Men det kan lika gärna bero på att jag lyssnade på denna istället och att jag inte lyssnade i en följd. Fast ingen skugga över Ewerlöf hon läser hur bra som helst. Denna var helt enkelt inte lika spännande men självklart kommer jag fortsätta läsa serien.

Tickmicks bokblogg

2016-06-25

Denna boken är jättebra och spännande hela boken igenom! Det blir aldrig en tråkig minut med denna boken det kan jag lova! Läs hela min recension här: http://tickmick.blogspot.com/2016/06/recension-av-tiggaren.html

Books I love

2016-06-19

Hur ska jag klara av å vänta på fortsättningen? Sofie Sarenbrant är Fantastisk! :D

2016-06-16

Korta kapitel och spänning som gör att man bara vill fortsätta. Som kriminalroman mycket bra, bättre än de föregående i serien.

Jag har tidigare läst Visning pågår och Avdelning 73 och gett dem högsta betyg. Den här boken som är en fortsättning om Emma Sköld är inget undantag från mina höga betyg. Det är en stark och aktuell handling som hugger tag redan från början och man kan inte släppa boken långa stunder. Böckerna är skrivna med korta kapitel som gör det lätt och snabbläst. Sånt gillar jag mycket och får mig att fångas av bok och handling på ett helt annat sätt än när det är långa stycken. Jag kan rekommendera dessa böcker om Emma Sköld, även om jag har missat någon i början. Måste försöka fixa till det i efterhand.

PS. Min man blev så fängslad av boken att han låg och läste till 02.30 en natt för han var tvungen att få veta hur det slutade :). DS.

Betyg 5 av 5

Solveig Andersson

2016-06-13

Jag läste inte ut den.

En galet spännande, gripande och fängslande bladvändare!!!

2016-05-23

Det här är Sofie Sarenbrants sjunde bok, och jag har läst alla dom tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom allihopa.

Och det här är den femte boken i serien om polisen Emma Sköld.

Här är en länk till min recension av den förra boken, Avdelning 73.

Och Tiggaren gjorde mig absolut inte besviken. För den var precis lika bra som alla dom tidigare böckerna.

Jag tycker mycket om Sofies sätt att skriva, hon har ett skönt flyt i böckerna, som är mycket lättlästa. Gillar även karaktärerna och miljöerna. Denna bok är ju också väldigt aktuell, då den till stor del handlar om rumänska tiggare.

Rekommenderar absolut boken, som kan läsas fristående. Men läs helst bokserien om Emma Sköld från början, och den första boken i serien är Vila i frid.