TigerLily, tidig vårblomning

Rinmad, Iren

Möt TigerLily och låt dig inspireras av en energifylld tid i New York. Staden som sätter den unga kvinnans kropp i kontakt med hennes gamla själ. Staden som aldrig sover börjar väcka henne från dröm till vakenhet, från arrogans till medveten närvaro. Detta blir början på slutet av allt hon trott var sant. En yttre dynamisk historia som ofta pekar dig inåt. Bjuder dig in bakom kulissen, bortom historien till essensen inuti där den tagit form. En bok fylld av visdom, insikter och humor. En bok som är skriven för att upplevas inte bara med sinnet, utan även med själen/hjärtat.

Tack till Iren Rinmad och Visto förlag för recensionsexemplaret!

”Vårvinden blåser starkt, rakt genom det tunna skalet som kallas hud. Den för med sig förhoppningar inför blomningens tid. Tårar rinner från ögonen när kroppen fylls av en överväldigande känsla av kärlek.”

Det tog ett tag för mig att komma in i boken, men sedan ville jag läsa hela på en gång! Jag gillade att boken var annorlunda och filosofisk. Den fick mig verkligen att tänka på saker jag inte brukar tänka på. Huvudpersonen, TigerLilys, funderingar var sådant som jag aldrig riktigt funderar över. Därför tyckte jag att det var intressant att läsa om hur hon såg på livet och hur hon försökte hitta sig själv.

Karaktärerna, särskilt TigerLily, var bra beskrivna och jag tycker att språket var väldigt bra! Miljöbeskrivningarna var fina, och jag gillar att boken utspelar sig i både New York och Island. Det blev en intressant kontrast mellan det stressiga livet inom modebranschen i New York och promenaderna på Island. Jag rekommenderar boken till er som tycker om filosofiska berättelser som får en att fundera över livet.

Evasbokhylla

2018-07-31

Att på så få sidor få med så mycket kloka ord är riktigt bra. Från ytlighet och stress till att stanna upp, reflektera, fundera och ta till sig klokheten i boken.

Ann Ståhl

2018-07-10

"TigerLily-tidig vårblomning"av Iren Rinmad
🌸För mig var detta ingen bok man sträckläser. Jag var tvungen att stanna upp,ta in och begrunda det jag läst.
En fin bok som fick mig att tänka till. 4/5🌸
🌸TigerLily arbetar som första assistent till en moderedaktör i New York.Hon lever ett stressat liv där hennes jobb tar henne över hela världen och hon känner mer och mer att livet inom branschen är väldigt ytligt."Här verkar ingen intresserad av att se,mötas bortom kostymen,masken"
🌸TigerLily vill finna sig själv och sitt inre lugn och när hon börjar sin resa finner hon kärleken och återförenas med sin familj på Island.
Hon kommer stärkt tillbaka till NY och en ny resa tar sin början- livet i en medveten närvaro."Jag Är"

Patricia Johansson

2018-07-08

Vi får möta Tiger Lily som nu bor i New York men med rötter på Island. Boken bjuder på en inblick i den stressiga modevärlden men det är även en själslig resa. Boken är lättsam med korta kapitel så du som läsare hinner tänka och reflektera över vad du läst, den är även fulladdad med tänkvärda budskap. Det är alltså ingen bok att stressa sig igenom utan ta ett djupt andetag och njut av det du läser.

ebbasbocker

2018-07-06

Den här boken var verkligen något nytt för mig, aldrig läst något som benämns som ”spirituell skönlitteratur” förut. Måste säga att jag blev mycket positivt överraskad! Boken handlar om TigerLily som lever ett stressat liv i New York där hon jobbar inom modebranschen. Livet går i ett hela tiden, det är resor, möten - alltid någonting. Vi följer TigerLily under en vår där hon genomgår en själslig resa och finner en medvetenhet. Boken är väldigt välskriven och får mig att tänka till om saker jag annars aldrig ger en tanke. Rekommenderas! 👍🏻

Boktokensinsta

2018-07-02

TigerLily; tidig vårblomning, är en själslig väckarklocka som påminner om vad som är viktigast här i livet. Halva lästiden går till att stanna upp, läsa om och reflektera. Iren Rinmad har skrivit en inspirerande berättelse om TigerLily som arbetar som redaktörsassistent i modebranschen och lever ett ytligt, stressigt och inte alltid så hälsosamt liv. Sakta men säkert fylls TigerLily med insikt och vågar välja nya vägar. En läsupplevelse som är kort men bestående. Likt en härlig bukett med liljor passar denna fina bok perfekt som present.

Matilda T

2018-06-25

Det här är en bok som jag kände att jag verkligen behövde läsa, och kan rekommendera alla andra att också göra det! Boken, där vi får följa TigerLily på hennes andliga resa, får en att ta sig en tänkare och fundera över sitt eget liv och sina val. Hur når man en punkt i livet där man kan njuta av att bara Vara?

Tiger Lily, tidig vårblomning är en själslig resa men även en sällsam promenad genom NY och Island samtidigt som den bjuder på en inblick i den stressfyllda modevärlden. Boken är väldigt lättsam, rofylld och full av upplyftande budskap som vänder tankarna inåt. Det är inte en bok att stressläsa utan ta ett djupt andetag och bara njut.

Emelie Persson

2018-06-17

Låt mig börja med att säga att det här är en helt underbar bok. Jag tyckte verkligen om den. I Tiger Lily följer vi en ung kvinna med samma namn som boken, boende i New York med rötterna på Island. En moderedaktör på ett modemagasin med ett hektiskt liv där allt måste hända nu, nu, nu. Vi följer Tiger lily under en vår, från uppvaknande till medvetenhet.
Jag var helt betagen i denna bok, framförallt pga alla Tiger Lilys betraktelser. Hur vackert men också hur fult livet kan vara. Iren Rinmad har ett otroligt vackert och enkelt språk i boken. De korta kapitlena gjorde att boken kändes väldigt avslappnande och att man fick tid att reflektera över vad man just hade läst. En bok att rekommendera. 💕

Bokdjungeln

2018-06-16

Detta var en speciell bok. Jag hängde absolut med i de tempo som huvudpersonen befinner sig i. Från att starta med stress till att faktiskt finna ett inre lugn. Texten är lätt och den lägger sig rätt i tungan direkt, vilket gör boken behaglig att läsa. Det händer väl kanske inte jättemycket i handlingen, men ändå tillräckligt för att ta den framåt i ett behagligt tempo. Boken är ingen vanlig bok, den tar dig djupare själsmässigt och fick i alla fall mig att stanna upp för att bara andas in nuet.

Sara Önnebo

2018-06-14

Fartfylld, humoristisk och tankeväckande! TigerLily av Iren Rinmad är en intressant och rolig historia som tar med läsaren till New Yorks hektiska modevärld. Genom TigerLilys inre resa och sökande efter sitt sanna jag bjuder boken på många klokheter som lockar till reflektion och eftertanke. Texten är snabbläst, välskriven och ofta poetisk. En härlig bok att stanna upp med i den värmande sommarsolen!

Patricia Johansson

2018-06-12

En härlig bok som inspirerar!

bokstav_ligt

2018-06-04

Vi får följa TigerLily, redaktör på ett modemagasin, på en inre resa med nya insikter. Språket är sparsmakat och exakt och får mig verkligen att känna Lilys hektiska liv där det yttre är allt. När Lilys mer spirituella inre vaknar tappar hon mig lite då jag inte känner mig riktigt hemma bland livets inre essens och tycker att dialogen stundtals blir lite krystad, men det säger nog mer om mig än om boken. Sista delen landar sen i ett harmoniskt lugn.

Tack till @iren.rinmad och @vistoforlag för recensionsexemplar! 😍

Bokens genre kallas spirituell skönlitteratur och är inte som någon bok jag läst förut. Boken handlar om TigerLily som har ett fartfyllt liv som spenderas i stora städer med viktiga människor.

"Livet har otaliga gånger knackat från insidan, väntat tålmodigt på att jag ska höra, se, återupptäcka det som alltid har bubblat inuti som den varmaste isländska gejsern, som bara väntat på att få explodera ut, öppnas upp igen."

Ibland kändes det som att jag tappade bort mig lite i boken, när karaktärerna säger saker som "att le från hjärtat", jag förstår inte hur jag ska tolka det. Men språket var dock mycket vackert.

Boken är snabbläst, fin och unik😊 Jag tror att vem som helst kan finna inspiration ur boken, själv fann jag ett gott råd, att det är omöjligt att få svar på alla existentiella frågor.

villa-freja.se

2018-05-24

En härlig, snabbläst och inspirerande bok.

bettansboktips

2018-05-21

Underbar bok. Jag Är betagen.

Inspirerande, rolig och härlig!