TigerLily, tidig vårblomning

Rinmad, Iren

Möt TigerLily och låt dig inspireras av en energifylld tid i New York. Staden som sätter den unga kvinnans kropp i kontakt med hennes gamla själ. Staden som aldrig sover börjar väcka henne från dröm till vakenhet, från arrogans till medveten närvaro. Detta blir början på slutet av allt hon trott var sant. En yttre dynamisk historia som ofta pekar dig inåt. Bjuder dig in bakom kulissen, bortom historien till essensen inuti där den tagit form. En bok fylld av visdom, insikter och humor. En bok som är skriven för att upplevas inte bara med sinnet, utan även med själen/hjärtat.

Tiger Lily, tidig vårblomning är en själslig resa men även en sällsam promenad genom NY och Island samtidigt som den bjuder på en inblick i den stressfyllda modevärlden. Boken är väldigt lättsam, rofylld och full av upplyftande budskap som vänder tankarna inåt. Det är inte en bok att stressläsa utan ta ett djupt andetag och bara njut.

Låt mig börja med att säga att det här är en helt underbar bok. Jag tyckte verkligen om den. I Tiger Lily följer vi en ung kvinna med samma namn som boken, boende i New York med rötterna på Island. En moderedaktör på ett modemagasin med ett hektiskt liv där allt måste hända nu, nu, nu. Vi följer Tiger lily under en vår, från uppvaknande till medvetenhet.
Jag var helt betagen i denna bok, framförallt pga alla Tiger Lilys betraktelser. Hur vackert men också hur fult livet kan vara. Iren Rinmad har ett otroligt vackert och enkelt språk i boken. De korta kapitlena gjorde att boken kändes väldigt avslappnande och att man fick tid att reflektera över vad man just hade läst. En bok att rekommendera. 💕

Detta var en speciell bok. Jag hängde absolut med i de tempo som huvudpersonen befinner sig i. Från att starta med stress till att faktiskt finna ett inre lugn. Texten är lätt och den lägger sig rätt i tungan direkt, vilket gör boken behaglig att läsa. Det händer väl kanske inte jättemycket i handlingen, men ändå tillräckligt för att ta den framåt i ett behagligt tempo. Boken är ingen vanlig bok, den tar dig djupare själsmässigt och fick i alla fall mig att stanna upp för att bara andas in nuet.

Fartfylld, humoristisk och tankeväckande! TigerLily av Iren Rinmad är en intressant och rolig historia som tar med läsaren till New Yorks hektiska modevärld. Genom TigerLilys inre resa och sökande efter sitt sanna jag bjuder boken på många klokheter som lockar till reflektion och eftertanke. Texten är snabbläst, välskriven och ofta poetisk. En härlig bok att stanna upp med i den värmande sommarsolen!

En härlig bok som inspirerar!

Vi får följa TigerLily, redaktör på ett modemagasin, på en inre resa med nya insikter. Språket är sparsmakat och exakt och får mig verkligen att känna Lilys hektiska liv där det yttre är allt. När Lilys mer spirituella inre vaknar tappar hon mig lite då jag inte känner mig riktigt hemma bland livets inre essens och tycker att dialogen stundtals blir lite krystad, men det säger nog mer om mig än om boken. Sista delen landar sen i ett harmoniskt lugn.

Julia

Tack till @iren.rinmad och @vistoforlag för recensionsexemplar! 😍

Bokens genre kallas spirituell skönlitteratur och är inte som någon bok jag läst förut. Boken handlar om TigerLily som har ett fartfyllt liv som spenderas i stora städer med viktiga människor.

"Livet har otaliga gånger knackat från insidan, väntat tålmodigt på att jag ska höra, se, återupptäcka det som alltid har bubblat inuti som den varmaste isländska gejsern, som bara väntat på att få explodera ut, öppnas upp igen."

Ibland kändes det som att jag tappade bort mig lite i boken, när karaktärerna säger saker som "att le från hjärtat", jag förstår inte hur jag ska tolka det. Men språket var dock mycket vackert.

Boken är snabbläst, fin och unik😊 Jag tror att vem som helst kan finna inspiration ur boken, själv fann jag ett gott råd, att det är omöjligt att få svar på alla existentiella frågor.

En härlig, snabbläst och inspirerande bok.

Underbar bok. Jag Är betagen.

Inspirerande, rolig och härlig!