Tiden läker inga sår

En roman om livsviktig vänskap och om att försonas med de val man en gång gjort.Efter ett misslyckat luciafirande 1951 ingår Ethel, Dorotea och Maggan en vänskapspakt som längre fram i livet bryts av ett livsavgörande beslut.Dorotea förtränger det förflutna med maniskt städande. Den tjusiga Maggan lever ett liv i lyx, men blundar för hemligheten bakom dörren. Ethel väljer ett bohemiskt liv som gör relationen till sonen komplicerad.40 år senare, när Maggan firar sin 70-årsdag ligger ett handskrivet brev från Dorotea bland födelsedagskorten. Ethel får ett likadant. Nu måste de träffas igen och ta konsekvenserna av det val de en gång gjorde. Ett val som inte bara påverkar dem själva, utan även deras närmaste.

Sandra Katby

2016-10-11

Lättläst bok som griper tag och berör, skön läsning som bara flöt på :)

Lena Sletteberg

2016-10-11

Mycket som inte stämde tidsmässigt.

Louise Ö

2016-08-03

Inte lika bra som " Om du bara visste", men absolut läsvärd. Hon skriver vemodigt och vackert om att åldras och man får sig en tankeställare dvs att njuta fullt ut och ta vara på varje dag.

Eva Pettersson

2016-06-30

Vemodigt och finstämt.

2016-03-04

Betyg: 3,5 av 5
Trots det ganska tunga ämnet om sjukdom och död, så finns där ändå en viss värme mellan de tre äldre karaktärerna: Dorothea, Ethel & Maggan som hela tiden får mig att välja lyssna vidare. Gunilla Leining läser boken förträffligt bra och lyckas beröra mig. Dock måste jag medge att jag glömt hälften när jag väl lyssnat klart, därför kan jag inte ge den mer än en 3:a i betyget. Men en stark 3:a får den!

ag är ganska glömsk så att jag önskat mig denna bok hade jag totalt glömt bort.När det plingade till i mejlboxen och jag läste om boken kände jag egentligen att det inte alls var min typ av bok. Men där hade jag fel, några sidor in i boken var jag totalt fast. För här finns inte en utan flera hemligheter och klart man måste läsa vidare för att få reda på vad kvinnorna har för dold agenda. Lättläst bok med många hemligheter.

2015-10-29

Betyg: 4 av 5.

För drygt ett år sedan så läste jag Caroline Säfstrands debutroman, ?Om du bara visste?. Jag tyckte mycket om boken, som fick en fyra i betyg av mig. Här är en länk till mitt blogginlägg om den boken.

Nu har jag läst författarens andra roman, ?Tiden läker inga sår?, och jag tyckte även om den boken, och den får samma betyg som den förra boken, fyra av fem.

Boken handlar om tre vänner som är i sjuttioårsåldern, med tillbakablickar genom deras liv. Många hemligheter uppdagas, och allt är inte som man tror att det är.

En sorts feelgoodroman tycker jag att boken känns som, fast även med mycket djup, mörker och smärta i sig.

Lättläst, snabbläst, välskriven och gripande är den också. Och jag kan varmt rekommendera boken, precis som Carolines tidigare bok.