Tiden går så långsamt när man tittar på den

Lindén, Josefine

| 2017

Caroline och Jonas lever det till synes perfekta livet på Kungsholmen i Stockholm, allt som fattas är egentligen bara ett litet barn. Efter många försök och slutligen IVF-behandling får de sin Elsa och livet borde vara fullkomligt. Men för Caroline uteblir känslan av lycka och en dag går hon över gränsen. Medan pappa Jonas vakar på sjukhuset hamnar Caroline i fängelse utan att minnas vad som fört henne dit. Inifrån cellen smider hon planer för att få Jonas och Elsa tillbaka, en Jonas som verkar vara på väg in i en annan kvinnas famn.I Tiden går så långsamt när man tittar på den får vi följa en splittrad familjs väg tillbaka via katastrofer, otrohet och dolda begär. Allt berättat i rasande fart och i korta intensiva kapitel.

2019-03-08

Det var något med den här boken som bara drog mig in i handlingen och aldrig släppte taget. Ämnet är så otroligt jobbigt och svårt att läsa om men samtidigt berörande. Jag tycker att slutet var både bra och frustrerande då jag önskade att få veta mer om fortsättningen, men slutet var rent stilistiskt ett snyggt val.

2015-02-08

En bok om det oförlåtliga sveket. En bok med många fler bottnar än vad språket och tjockleken skvallrar om. Den är snabbt utläst, även om man värjer sig. Men del lever kvar i tankarna. Tänk om...varför...hur... Svensk vård, depressioner osv. Rekommenderas

Linda Svensson

2014-08-23

Trots att romanen tar upp ett deppigt ämne lyckas författaren tack vare distans och bra språk att fånga mig och vilja läsa till slutet.

Malin Vikström

2014-04-01

En bok som griper tag
Man sitter som fastnålad allt blir till verklighet man kan verkligen leva sig in i boken. Sättet Josefine skriver på gör att man inte kan sluta läsa den är hemsk, på samma gång som den är underbar. Helt klart den bästa jag läst på länge och man vill bara ha mera längtar till nästa och nästa bok.