Schulman, Alex

| 2015

janne lindh

2019-04-03

Två egocentriska herrar viker ut sina inre liv. Det har blivit pretentiöst och påfrestande. Det hjälper inte att texterna ibland glimtar till på ett allmänmänskligt sätt.

Y

Yannick Bapupa

2018-08-14

Sätter ord på många ögonblick och tillfällen som troligtvis de flesta människor har gått igenom. Blir som att åka på en minnesresa när man läser boken då man hela tiden reflekterar över sin egen livstid.

Johanna Skott

2017-12-23

Bra bok

elinore järlehag

2017-06-13

Fruktansvärt bra skriven bok! Berör livets olika delar och jag kan inte låta bli att känna ångest och reflektera över mitt egna liv. Vacker bok.

Hedvig Marklinder

2016-09-19

Boken är lättläst och berör många olika viktiga delar i livet. Bitvis helt briljanta skildringar, kapitlet om Alex relation till döden berörde mig djupt. Dock blir liknelserna och metaforerna banala och för långdragna emellanåt, något jag är allergisk mot är när liknelserna upprepas för ofta och tappar betydelsen, det drar ner boken något. Men sammantaget en tankeväckande bok som jag nog kommer läsa igen i framtiden.

2016-03-10

Jag har läst två böcker tidigare av Alex Schulman, Skynda att älska och Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött, och jag tyckte mycket om dom båda två.

Jag har läst en bok tidigare av Sigge Eklund, In i labyrinten, och den tyckte jag väldigt mycket om.

Jag har sett föreställningen Älska mig med Alex Schulman, och föreställningen Meningen med livet med Alex Schulman och Sigge Eklund, och båda två var jättebra.

Jag har även läst många blogginlägg, krönikor och andra texter av dom båda två, och jag tycker att dom båda två skriver väldigt bra.

Nu har jag då läst deras gemensamma bok, TID ? Livet är inte kronologiskt, och även den boken tyckte jag mycket om.

Boken är självbiografisk, väldigt utlämnande, och har hög igenkänningsfaktor. Den är både djup men även rolig. Och jag kan verkligen varmt rekommendera boken.

John C

2016-02-20

Alex och Sigge funderar runt detta med tid och huruvida livet är kronologiskt eller inte. Kanske får jag ut mer av den här boken för att jag är i författarnas ålder, men oavsett så tycker jag att den innehåller många intressanta tankar om tid och livet vi lever. Ibland är det väldigt naket och ärligt, och de båda herrarna skriver väldigt bra. Ibland går mungiporna upp och ibland väldigt långt ner. Ska ta mig an deras andra böcker.

Thommy Stenström

2015-11-30

En mycket bra bok som beskriver tidens effekter på livet.
Reflektioner som jag känner igen.
Ögonblick då man precis som i boken stannar upp och sätter sig själv i. När man blir påmind om barndomen och samtidigt funderar på framtiden.

Jesper Svensson

2015-11-28

Skåpmat.

Jessica Appelqvist

2015-10-04

En trevlig bok med intressanta anekdoter. Både Sigge och Alex kan beskriva en händelse så målande att det känns som att man varit med.
För mig är det en bok att läsa om.