Tid fr Odd

Koontz, Dean

| 2009

Mystiska hndelser i den lilla staden Magic Beach i Kalifornien har ftt Odd att bege sig till vstkusten. Men r det ett meddelande frn andra sidan eller ett frtvivlat rop p hjlp? Odd Thomas vet mer om universums mysterium n ngon annan. Han kan se de dda och han har lrt sig att ingenting sker av en slump - ven i kaoset finns det ordning, ml och mening. I sitt hem i knen lyckades Odd en gng finna lugn och ro men han frlorade allt igen. Ensam och rdd befinner han sig nu i en stad vars namn tycks vilja sga honom ngot. Medan han frsker ta reda p vad som lockat dit honom tar han jobb som kock och assistent t en excentrisk 90-rig fre detta filmstjrna som br p lika mnga rdslor som minnen frn Hollywoods glansdagar. Men ingenting r vad det verkar vara. De onda krafter Odd mter kommer frn fler n ett hll och det nattsvarta mrkret tnker inte verg till gryning...

Amanda - Lsbulle

2017-08-12

Bsta Odd-boken sen den frsta, men nd inte p lnga vgar i samma liga som den. Vr hjlte (Oddie <3) r fantastisk, hans sprk och tankestt r underbart as usual. Tyvrr r det mer handlingen det faller p. Det r lite vl verspelat. Om jag fick bestmma s skulle jag vilja ha tillbaka Odd i Pico Mundo, med mordutredningar tillsammans med polisen dr och eftermiddagar hos Ozzy.

janne lindh

2016-09-26

Koontz har ett hrligt sprk, men jag tycker inte att sjlva historien imponerar lika mycket.

Daniel Majling

2011-10-17

Vldigt mycket som "bara hnder", boken frsker frklara detta men i slutndan blir det jvligt trkigt att lsa. Humorn var det enda som gjorde att jag orkade lsa klart den.