Three seconds

Roslund & Hellstrm

| 2010

The powerful story of one man's fight against the system he spent his life protecting which now seeks to destroy him.

Jesper Nvik

2020-02-17

Bra

Ellinor

2020-01-24

Frsta halvan r lite lngsam, men sen blir det otroligt spnnande! Genomtnkta kopplingar genom hela boken och slutet knyts fint ihop. Gillar karaktren Piet.

Karolin L

2019-07-01

Helt otrolig bok. Den var s spnnande att det kndes som om man lste ut den p tre sekunder. Jag kunde inte slppa den ifrn mig. Jag har knappt lst ngot som r s spnnande som denna bok.

Magnus Johansson

2018-10-25

Hyggligt tidsfrdriv, men nog tar de alldeles fr lng tid p sig att bertta den hr storyn. Lyssnade p den som ljudbok och tyckte att det gick rtt lngsamt.

Ronnie Videli

2018-10-07

2018-08-24

Brjade lite segt, men sedan..... s himla bra och spnnande!!!!

Johan

2018-07-19

En av de bsta bcker jag lst! Bra sprk och sjukt spnnande.

Elin

2018-07-11

Lsvrd! Man mmar mer och mer fr Ewert under bokens gng. Spnnande handling om livet innanfr murarna och med gripande beskrivningar av Piets ddsngest och knslor som infiltratr. Frfattarna gr ett bra jobb med att blanda verklighet och fiktion.

Ulrika B

2018-02-23

Vlskriven och driven. Dock blir jag lite uttrkad av genren i sig och brukar inte lsa denna typ av thriller. Karaktrerna r p ngot stt inte mnniskor och vapen r inte s intressant i min vrld. Spnnande dock.

Karin Johansson

2018-02-16

Klart lsvrd.

Johan Wallin

2017-03-31

Precis som de andra r den otroligt spnnande.

Inger Jonsson

2016-12-05

Spnnande med mnga olika knslor. Grovt vld, men ocks omtnksamhet och medknsla.
Frfattarna upplevs som mycket initierade.

2016-07-06

Efter ungefr halva boken tog mitt intresse bra fart och jag strcklste. Spnnande! Lite konstig grammatik hr och var som jag reagerade p men inget stort.

Teresia Kjellgren

2016-06-25

nnu en fantastisk kriminalroman av Sveriges bsta frfattarduo. Bra sprk, fantastisk flyt i texten. Underbara??? karaktrer ?. Ls den! Och alla deras andra bcker.

Sandra Gustafsson

2015-07-06

En bok p 600 sidor och frst de 200 sista var spnnande. Ok men det finns bttre kriminalromaner.

Sandra Gustafsson

2015-07-06

Adam ngell

2015-05-09

Fr lng.
Ta bort allt kaffedrickande och upprepande och den skulle vara mycket bttre. 150 sidor ska bort, minst..

2015-04-11

Det mste nog bli en femma! S spnnande, s intrikat ihopkommet och frmodligen s insatt. Jag kan ju inte bedma hur realistisk intrigen r, men det framstr som trovrdig. Vlskrivet och lttlst trotsdetaljrikedom och boklngd.

Theresa Gyllander

2015-01-03

Vilken spnnande bok!! Gick inte att lgga ifrn sig!!!!

Izabela Horn

2014-12-11

Roslund&Hellstrm r mstare p att skriva bcker om kriminella mnniskor och om deras livsstil. Tre Sekunder r svr att lgga ifrn sig, man fortstter lsa fr man mste bara veta hur det gr .....

Sandy Hanna

2014-11-11

Bsta av alla duons

h4l h4rtl3y

2014-08-28

rappt, spnnande och viss samhllskritik. Kompetent berttat.

Lisa S

2014-02-10

Det r med lttnad jag vnder sista bladet i boken, fr de 600 sidorna har inte roat mig. Kanske r det jag som blivit krsen men de senaste bckerna frn frfattarna ger mig ingenting. Det r tveksamt om jag kper en Roslund Hellstrm i framtiden. Tyvrr.

Carin Lundberg Papp

2014-01-16

Seg start p boken men sen var den otroligt spnnande o svr att lgga ifrn sig.

Elisabet --

2013-12-27

Brjade verkligen i fel ordning nr jag lste klart denna mrkte jag. Kunde verkligen inte slppa ifrn mig boken. Konstant spnning. Grym!

Annelie Eriksson

2013-08-21

Briljant!

Katarina Nord

2013-07-01

Jag r glad att jag hll ut fr jag tyckte den var trg i brjan. men sedan var boken svr att lgga ifrn sig.

2013-04-03

Efter den stora besvikelsen "Flickan under gatan" är Roslund & Hellström tillbaka med en riktigt spännande triller igen. De kan verkligen berätta spännande stories. Språket däremot är ganka enahanda och lite "styltigt"

emmakicki

2013-01-12

Spnnande och intressant, faktiskt en 3+ och en av deras bsta bcker. Lagom mycket fokus p huvudperson Grens och som alla vet r ju lagom bst!

Peter Kronlw

2012-12-29

Mycket tt stmning och otroligt fngslande. Imponerande och veraskand

Maria Karlsson

2012-12-14

Kunde inte slppa den !

jn dvd

2012-11-28

Bra som alltid. Mycket spnnande frn start till slut. lskar den dr lilla trden som lmnas hngande kvar. r sker p att den reder ut sig i nsta bok :-)

margaretha grn

2012-11-09

toppen bra som vanligt. Vldigt bra frfattare.

Marita Ryen

2012-09-24

En spnnande historia som ibland kndes lite fr hrdkokt fr min smak. Spnnande hela vgen.

Lena Knutsson

2012-07-27

En riktigt bra bok!

Ann Bostrm

2012-06-28

Obehaglig, fr otck

Robert Johansson

2012-06-17

terigen en fyra. Jag brjar bli less mina egna omdmen, men jag gillade inte denna bok i brjan , men oj vad den grep tag i lsaren eftersom. frfattarna r ju knda att kunna vva in social frgor i en fiktiv story, s ven denna gng. Ser fram emot att lsa fler bcker av dem

2012-05-15

Fr mig blev den hr femte delen om Ewert Grens den absolut jobbigaste att lsa. Ett av sklen var sprket, vilket jag upplevde som helt annorlunda mot de andra fyra bckerna. Av ngon outgrundlig anledning bestmde sig frfattarna fr att ha "fel" ordfljd i mening efter mening. Det finns skert ngot bra argument fr detta, men fr mig betydde det ett stopp i var och varannan mening och det kndes mest som att jag lste en uselt versatt bok. Ls resten p http://bokslut.blogspot.se/2012/05/tre-sekunder-av-anders-roslund-borge.html

Niklas Lindn

2012-03-24

Riktigt bra kriminalare som hller i spnningen till sista sidorna. Roslund & Hellstrm har en skn avskalad stil som vssats sedan frsta boken.

Linda Svedberg

2011-12-06

Bsta p lnge inom denna genre!

En av de bsta bcker jag lyssnat p.
Ls mina recensioner p www.ljudboksbloggen.se

Eva Simonsson

2011-10-26

Roslund & Hellstrm r bara bst! Nr jag lste den hr boken kom jag p mig sjlv med att fysiskt sitta p helspnn. Slutet fick det utfall jag nskade ocks, vilket kndes riktigt sknt!

Lena A

2011-09-11

Thomas Askerling

2011-08-21

En riktig sidvndare. Bestllde 4 nya bcker av dessa frfattare p strt.. Otroligt spnnande

Ulf Pettersson

2011-05-30

en mycket spnnande och vlskriven bok. Jag frstr att den fick pris f bsta deckare fr ngt r sedan. Frfattarna mrker man har god kunskap om den brottsliga vrlden, detta framkommer mycket tydligt.

Alexander Rynus

2011-04-28

Lite trttsamt med alla dessa slitna gubbs... Men den hr boken r s vansinnigt spnnande att man frlter det mesta.