Thoras arv

Davidson, Pia F

Thora arbetar på Ingeborgs café som osar av svettiga uniformer och surrogatkaffe. En dag kliver hennes morbror in och ber henne om en ytterst ljusskygg tjänst. Över 70 år senare stöter Ethel ihop med Morgan i en blomstrande syrenhäck, och tillsammans försöker de reda ut sanningen kring de okända foton hennes far lämnat efter sig.RECENSIONER:En spännande och fängslande bok med hemligheter och intressanta karaktärer. Lollos bokhörna   Storyn som löper genom tiden med avslöjanden, vänskap och kärlek är engagerande. Enkoppochenbok   Denna bok är fylld av hemligheter på många olika sätt och det gör att historien blir både intressant och spännande att läsa. Veronicas_bok_bak_liv

Bettan_bokprataren

2021-01-23

Jag är ett stort fan av historiska romaner och när de dessutom utspelar sig såväl i då tid som nu tid så är det topp!
Särskilt som författaren behärskar den tekniken till fulländning och det gör Pia vill jag lova. Hon knyter ihop säcken på slutet föredömlig.
Man kan nästan känna att det blir som att själv vara med och lägga pusslet och när så boken närmar sig upplösningen så blir jag så glad att den tog en annan vändning än jag hade bestämt mig för att den skulle ta.

En bok fylld av familjehemligheter, kärlek och spänning som är en intressant och spännande bladvändare. Och vilket bokomslag sen, jag älskar det.
Jag har både lyssnat och läst den här boken och Gunilla Leining gör ett mycket bra jobb.

2021-01-17

En spännande berättelse som pendlar mellan olika tidsepoker, nutid och från andra världskriget. Jag har en liten förkärlek till sådana här berättelser där händelser förr påverkar nutiden. Där man nästan får lägga ett litet pussel innan man förstår hur allt hänger ihop.

”Thoras arv” är en spännande och fängslande bok med hemligheter och intressanta karaktärer. Jag tycker att Pia väver ihop historien bra med hemligheter, dåtid, nutid och allt däremellan.

Ethel har nyligen förlorat sin pappa och i hans lägenhet hittar hon gamla fotografier och papper som hon inte förstår sig på. Hennes nyfunna vän Morgan vill hjälpa henne att förstå vad allt detta kan betyda och en familjehistoria med många hemligheter börjar upptäckas.

Boken utspelar sig i olika tidsepoker, nutid och från andra världskriget. Jag gillar att läsa böcker som skrivs på detta sätt och hur de i slutet knyts samman - att läsa om hur pusslet tills slut läggs och jag förstår hur allt hänger ihop. Denna bok är fylld av hemligheter på många olika sätt och det gör att historien blir både intressant och spännande att läsa. Jag hade stundtals ibland svårt att hänga med och hålla ordning på både karaktärer och olika episoder men det klarnar efter en stund och när det väl gjorde det så tyckte jag väldigt mycket om boken och hade svårt att lägga ifrån mig den. En fängslande, intressant och underhållande bok med ett fantastiskt bokomslag