Then She Was Gone

Jewell, Lisa

THEN - She was fifteen, her mother's golden girl. She had her whole life ahead of her. And then, in the blink of an eye, Ellie was gone. NOW - it's been ten years since Ellie disappeared, but Laurel has never given up hope of finding her daughter. And then one day a stranger called Floyd walks into a cafe and sweeps Laurel off her feet.

Kim M. Kimselius

2020-03-12

Det hr var en helt fantastisk bok. Det gick inte att sluta lyssna p den. Att f flja de olika personerna och se sakerna hur deras synvinkel gjorde boken nnu mer intressant. Ngot som ven hjde tempot p boken.

Rekommenderar dig verkligen att lsa den hr boken. Visst den r lite otck och skrmmande, men mycket, mycket lsvrd. Ls den!

Terese

2019-06-28

Trots att den r vldigt frutsgbar griper storyn tag i dig.

Evasbokhylla

2019-03-03

Den r lttlyssnad, skrmmande, sorglig och spnnande. Men tycker ocks den r frutsgbar.

Karin Johansson

2019-03-01

Med stndigt nya vinklingar blir boken riktigt bra.

Maria Jacobsson

2019-02-20

Spnnande och tragisk bok, men absolut lsvrd inte minst fr att frfattaren skriver p ett stt som fr lsaren att knna fr och med huvudpersonen i boken. Hennes dotter frsvann en dag och lmnade inte ett enda spr efter sig. Men gtan lses stegvis och som lsare gissar man tidigt vad som hnt och lider med mamman i hennes strvan att f reda p sanningen. Riktigt sorglig bitvis, frhoppningsfull ibland.

villa-freja.se

2018-11-24

Som vanligt skriver Jewell bra. Det hr r en skrmmande, ilande och vldigt sorglig bok. Nr jag hade lst klart den behvde jag genast kasta mig ver nsta bok, bara fr att komma undan knslan Och sen var hon borta lmnade efter sig.

Orkade inte lsa klart denna 🤔🙄

Ann Simonsson

2018-10-12

Lttls. Ibland knns det som man lst det frut. Inge verraskningar.

Anna Svensson

2018-08-02

Boken var lttlst och man rycktes snabbt med. Tyvrr var handlingen frutsgbar och det tog inte mnga sidor frrn man i stora drag kunde rkna ut lsningen till mysteriet.

2018-07-25

Betyg: 4,5 av 5.

Lisa Jewell har gett ut ett femtontal bcker, varav dom flesta finns versatta till svenska. Jag har inte lst ngot av henne tidigare.

Boken Och sen var hon borta, r Lisa Jewells frsta bok i thrillergenren. Tidigare s har jag lst mig till att hon har skrivit spnnande relationsromaner.

Jag tyckte mycket om boken Och sen var hon borta. Den r spnnande, vlskriven, lttlst, och absolut inte frutsgbar.

Rekommenderar absolut boken till lskare av lttlsta thrillers.

Maria Olofsson

2018-05-23

Fr nog bli en fyra i betyg nd, men jag vgde mellan tre och fyra...En bra bok med bra story. Knner dock att "thriller" var lite att ta i...

2018-05-02

Brjar vldigt bra. Boken r fr det mesta en spnnande bladvndare som dessutom r lttlst, vlskriven och p sina hll riktigt ruggig. Men...
Slutet r fr mig en stor besvikelse. Det knns som om Lisa Jewell velat f slut p boken s fort som mjligt. Vilket r synd. En bok som kunnat f toppbetyg av mig, dras ner till en 3:a p grund av det hastiga slutet. Jag vill nd lsa fler bcker av frfattaren!

2018-04-25

Mycket bra. Jag r vldig glad att Lisa Jewelll bytt genre, fr det hr r en riktigt bra deckare. En bladvndare av rang dr allt sakta nystas upp blad efter blad. Rekommenderas.

Pia Gummesson

2018-04-18

Kunde inte lgga ifrn mig denna spnnande bok.Fantastiskt bra bok.Svrt att glmma den efter den r slut.Den sitter i kroppen.Stark och gripande bok!

Gunilla Jnsson

2018-04-16

Helt klart Lisa Jewells bsta bok s hr lngt.

Jag har lst alla Lisa Jewells bcker sedan 90-talet och alltid gillat henne, men det r fantastiskt hur hon bara blir bttre och bttre fr varje r! Den hr boken r hennes absolut bsta. Jag var helt fast frn frsta till sista sidan. Jag grt. Den r s fruktansvrt sorglig, fin och vemodig p samma gng. Jag kommer sakna karaktrerna, de knns s verkliga.

Sabina Wangenfors

2018-03-08

Wow vilken spnnande bok! Ville verkligen inte sluta lsa de gnger jag var tvungen. Lisa Jewell blir bttre och bttre fr varje bok jag lser av henne!