The wire in the blood

McDermid, Val

| 1998

Taut, suspenseful and ferociously readable thriller featuring psychological profiler Dr Tony Hill, hero of the hugely succesful television series 'The Wire in the Blood'

2018-03-31

Det är verkligen något med den här bokserien som får mig fast från sida 1 till slut. Jag tycker så mycket om karaktärerna och jag gillar mångfalden. Det är spännande men man kan inte lita på att det går bra för alla inblandade. Framför allt gillar jag integriteten hos de två huvudkaraktärerna. De är mänskliga men de gör vad de kan för att göra ett så bra jobb som möjligt i en värld där majoriteten av människor är bekväma.

Hanna Johansson

2016-10-15

Mycket bra, precis som alltid. Trots att jag redan har sett tv-serien, hade jag stor behållning av att även läsa boken eftersom de inte helt stämmer överens. Spännande och omöjlig att lägga ifrån sig!

Maria Josefsson

2009-08-17

Omläsning av en av mina favoritdekarserier, gav en trea i betyg första gången jag läste just denna del. Jag tycker att författaren är skicklig på sitt sätt hålla böckerna intressanta genom att byta perspektiv och ändra sin stil något. Första gången jag läste denna tyckte jag att den var lite för spretig i sin handling, som dessutom fokuserade en hel del på kändisskap vilket är ett fenomen jag har ett ganska svalt intresse för. Vid omläsning tyckte jag nu betydligt bättre om den (kanske för att jag insåg betydelsen av sidospåren på ett annat sätt), vilket resulterar i en stark (!) trea i betyg.