The Twenty-Three

Barclay, Linwood

| 2016

A dark cloud of suspicion and fear continues to hang over the town of Promise Falls. A series of bizarre, ominously threatening incidents suggests someone is plotting to take revenge on the town. But who is the perpetrator, and revenge for what? Now the time for threats is over. And the inhabitants are about to discover the truth, with devastating consequences. (p) 2016 Recorded Books LLC

Lars Persson

2021-08-15

2021-03-28

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Jag tycker om författaren Linwood Barclays böcker. Jag har läst fem helt fristående böcker av honom, (Utan ett ord, Alltför nära, Morgonen hon försvann, Vilseledd, och Tro dina ögon), och nu har jag läst den sista boken i en trilogi, 23. Dom två första böckerna i Promise Falls-trilogin heter Sveket och Lögnen. Den här boken, 23, var lika bra som dom två första böckerna i serien. Men jag tror att man ska läsa serien från början, för att hänga med i berättelsen. Trilogin var bra, som sagt, men jag tycker nog att dom fem helt fristående böckerna av författaren var ännu bättre. Rekommenderar alla författarens böcker.

2021-03-27

Jag har ju läst en del av Linwood Barclay genom åren och han har alltid levererat. Den två tidigare delarna i den här trilogin har varit bland det bästa han har skrivit, skulle jag nog våga påstå. Jag tänkte inte låta det gå alltför lång tid mellan läsning av andra och tredje delen, eftersom jag hade en del problem med att komma in i förra boken. Därför blev 23 en del av min Finish That Series-utmaning. Jag blev inte besviken. Inte ett dugg.

Jag har definitivt inte samma startproblem med den här boken. Precis som vanligt så startar det i full fart, det känns lite som att svepas bort av en jättevåg. Den ena personen efter den andra presenteras och även om jag inte minns allt eller alla så kommer förvånansvärt mycket tillbaka förvånansvärt snabbt. Mycket har hänt och händer fortfarande. Vilka händelser hänger ihop? Kanske inga? Kanske alla?

Promise Falls-trilogin är ett perfekt exempel på när helheten blir större än delarna. Som serie får den nog full pott.

OBS! Detta är en kraftigt förkortad text. Hela finns på https://bokslut.blogspot.com/2021/03/23-av-linwood-barclay.html

2020-07-31

En bisarr historia, men ack så underhållande, rappt skriven och spännande! Och vilken/vilka cliff hangers! Dessvärre sägs det att detta är tredje delen i Promise Falls-trilogin men det kan väl ändå inte vara sant!!??

villa-freja.se

2020-05-17

23 är den sista delen i Promille Falls-trilogin, dock den första som jag läser. Böckerna är fristående så det gör inget att jag läst tredje delen utan att ha läst de föregående i serien. Däremot inser jag att jag har gått miste om fler spännande böcker. 23 är just spännande, välskriven och medryckande. Det är svårt att slita sig från att läsa.