The Twenty-Three

Barclay, Linwood

| 2016

A dark cloud of suspicion and fear continues to hang over the town of Promise Falls. A series of bizarre, ominously threatening incidents suggests someone is plotting to take revenge on the town. But who is the perpetrator, and revenge for what? Now the time for threats is over. And the inhabitants are about to discover the truth, with devastating consequences. (p) 2016 Recorded Books LLC

Lars Persson

2021-08-15

2021-03-28

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Jag tycker om frfattaren Linwood Barclays bcker. Jag har lst fem helt fristende bcker av honom, (Utan ett ord, Alltfr nra, Morgonen hon frsvann, Vilseledd, och Tro dina gon), och nu har jag lst den sista boken i en trilogi, 23. Dom tv frsta bckerna i Promise Falls-trilogin heter Sveket och Lgnen. Den hr boken, 23, var lika bra som dom tv frsta bckerna i serien. Men jag tror att man ska lsa serien frn brjan, fr att hnga med i berttelsen. Trilogin var bra, som sagt, men jag tycker nog att dom fem helt fristende bckerna av frfattaren var nnu bttre. Rekommenderar alla frfattarens bcker.

2021-03-27

Jag har ju lst en del av Linwood Barclay genom ren och han har alltid levererat. Den tv tidigare delarna i den hr trilogin har varit bland det bsta han har skrivit, skulle jag nog vga pst. Jag tnkte inte lta det g alltfr lng tid mellan lsning av andra och tredje delen, eftersom jag hade en del problem med att komma in i frra boken. Drfr blev 23 en del av min Finish That Series-utmaning. Jag blev inte besviken. Inte ett dugg.

Jag har definitivt inte samma startproblem med den hr boken. Precis som vanligt s startar det i full fart, det knns lite som att svepas bort av en jttevg. Den ena personen efter den andra presenteras och ven om jag inte minns allt eller alla s kommer frvnansvrt mycket tillbaka frvnansvrt snabbt. Mycket har hnt och hnder fortfarande. Vilka hndelser hnger ihop? Kanske inga? Kanske alla?

Promise Falls-trilogin r ett perfekt exempel p nr helheten blir strre n delarna. Som serie fr den nog full pott.

OBS! Detta r en kraftigt frkortad text. Hela finns p https://bokslut.blogspot.com/2021/03/23-av-linwood-barclay.html

2020-07-31

En bisarr historia, men ack s underhllande, rappt skriven och spnnande! Och vilken/vilka cliff hangers! Dessvrre sgs det att detta r tredje delen i Promise Falls-trilogin men det kan vl nd inte vara sant!!??

villa-freja.se

2020-05-17

23 r den sista delen i Promille Falls-trilogin, dock den frsta som jag lser. Bckerna r fristende s det gr inget att jag lst tredje delen utan att ha lst de fregende i serien. Dremot inser jag att jag har gtt miste om fler spnnande bcker. 23 r just spnnande, vlskriven och medryckande. Det r svrt att slita sig frn att lsa.