The Thorn Birds

McCullough, Colleen

| 1978

One of the most loved novels of all time, The Thorn Birds is a sweeping saga of dreams, titanic struggles, dark passions and forbidden love in the Australian Outback.

Stina Heimonen

2021-12-30

Helt underbar. Kan läsa den om och om igen med några års mellanrum. Spännande med förbjuden kärlek.

En bok man lever med - vill inte släppa taget om den.

My.loved.books

2014-01-25

En Fantastisk bok, som sträcker sig över tre generationer.

Evelina Nilsson

2013-03-03

Bra, sorglig bok som tyvärr känns en gnutta för lång.

Sanna Lindgren

2012-04-15

Bästa boken jag läst!!!

Helena Karlsson

2012-03-22

Underbar, vacker, hjärtknipande, spännande, sorglig... Allt på en gång. Så bra! Dock lite lång.

Såg filmen när den gick på TV när jag var lite. Kommer inte ihåg mycket av den, mer än att Richard Chamberlein spelade präst. Efter att ha läst boken förstår jag att den var väldigt kontroversiell men jag var bara 11 år, så det förstod jag nog inte då.
Jag tycker väl att boken är helt ok. Kanske lite väl mycket hjärta och smärta för min del, men den är bra skriven och ganska lätt att läsa.

Kamali 

2011-10-11

Den här boken läste jag när jag var 13 och jag har sällan blivit så förälskad i en karaktär som jag blev då (tror det var i brodern, men kan lika gärna ha varit i prästen). Måste läsa om den för att se ifall betyget håller än idag.

En bok det var så länge sen man läste...men som jag minns att jag var förtrollad av då. Ska man sätta betyg efter minnet av läsupplevelsen då eller bör man sätta ett "vuxet" betyg?

Johanna Lindell

2010-12-16

Fantastisk bok. Fantastiskt skriven, fantastiskt handling. En riktig mysig höst/vinterbok att läsa med en stor kopp thé under en varm filt!

Monica Hammarsten

2009-06-12

Det är ett tag sedan jag läste den men då tyckte jag den var bra, jag läste den efter att ha hört att författarinnan inte var nöjd med tv-serien!