The Third Day, the Frost

Marsden, John

| 1999

2021-07-31

Lättsamt skriven, spännande. Jag är glad att huvudkaraktären Ellie är så grym. Överlag ett intressant persongalleri och själva idén om ett ockuperat Australien är något nytt för mig i berättelseväg.

Ulrika Larsson

2021-07-27

Väldigt bra och spännande bokserie

Ulrika Larsson

2021-07-27

Väldigt bra och spännande bokserie

Tommy -

2017-07-31

Spännande bok i ganska högt tempo, som blandar dels kriget fasansfulla sidor med hur det är att växa upp och allt vad det innebär.

2015-11-08

Helt ok. Som ungdomsroman är den säkert toppen!

Sara Frimodig

2013-09-23

En av de böcker som jag läste om och om igen när jag var yngre. En väldigt spännande och sorglig historia som är svår att släppa ifrån sig! Hela serien är väldigt bra.

Linda Åslund

2013-04-03

Någonstans mellan fyra och fem i betyg, absolut. Bra med trovärdig kvinnlig hjältinna!

Oskar Henriksson

2012-10-03

En klassisk ungdomsbok som skildrar en grupp ungdomars kamp för att klara sig då kriget bryter ut. Mitt höga betyg gäller om man ser det just som en ungdomsbok, men även om man är vuxen är den läsvärd.

Maria Jönsson

2012-04-18

Den tar sig allt eftersom. Ska läsa fler delar så småningom.

Eva Sonesson

2012-03-12

Något av det bästa jag någonsin fått på mc donalds!

Jenny Åström

2011-12-09

Bästa boken!!!

Niklas Lo

2011-05-31

Jag har läst alla böckerna i serien och jag tyckte det var underbar läsning! :)

Jag har redan läst första fem delar och varken kvalitén eller spänningen släpper det minsta. De är så gastkramande spännande att det ibland känns som om man frös, brrrrr. Samtidigt är serien rörande i sina skildringar av ungdomarnas relationer, problem, sorger men också små stunder av lycka. Officielt är denna serie den bästa barn- och ungdomsserien jag läst i alla fall hitintills.

Helt fantastiskt, jag måste bara läsa hela serien!

Älskade denna bok när den kom, var helt betagen...

Elin

2009-06-16