The Short Second Life of Bree Tanner: An Eclipse Novella

Meyer, Stephenie

| 2010

Fans of The Twilight Saga will be enthralled by this riveting story of Bree Tanner, a character first introduced in Eclipse, and the darker side of the newborn vampire world she inhabits. In another irresistible combination of danger, mystery, and romance, Stephenie Meyer tells the devastating story of Bree and the newborn army as they prepare to close in on Bella Swan and the Cullens, following their encounter to its unforgettable conclusion.

Izabela Horn

2022-02-25

Råare och bättre men synd att det bara var en novell

Karoline Norheim

2017-06-22

Inte lika bra som de andra böckerna i serien men hade stora förväntningar

Matilda Norberg

2016-06-22

Mycket bra bok om man har läst Twilight serien och gillar dom

Erica Lirsjö

2014-07-23

Kändes lite hafsig och utdragen. Skulle antingen varit kortare, för sympatin för huvudkaraktären hinner knappt byggas upp ändå, eller längre med ännu mer bakgrundshistoria för att få läsaren mer fäst vid Bree. Jag tyckte egentligen bara den blev intressant vid mötet med Cullens, alltså bokens sista 30 sidor typ.

Sandra Öhman

2013-06-26

Hade förväntat mig mer, men ändå ok läsning.

Therese Åström

2013-03-26

Den hade säkerligen gjort sig bättre på engelska, men är det halva bokreapriset så är det. Annars hade jag nog aldrig läst den i alla fall, så man får vara glad för det lilla.
Så vad tycker jag om berättelsen? Jag tycker det ger lite extra spänning att veta att Bree ju faktiskt ska dö. Och jag gillar tanken att alla karaktärer faktiskt har ett eget liv, så på så sätt är det kul att få läsa om en bifigur.
Men jag är inte imponerad.

Liv Lingborn

2013-03-25

Helt ok underhållning en mörk vinterkväll. Definitivt inget mästerverk men lättsmält och lagom kort. Bättre än de övriga böckerna jag läst i Twilight-serien, även om det inte säger speciellt mycket.

Charlotte B

2013-03-01

Helt ok bok även om den var lite seg i början. Trevligt att få se striden i ett annat perspektiv...

Linn L

2012-12-07

Väldigt kul att läsa denna så man får se saker och ting ur ett annat perspektiv. Det kändes nästan som att läsa behind the scenes-material ;) Nu kommer man titta med nya ögon på framförallt Bree, men även Victoria och Riley..
Meyer skriver väldigt enkelt och bra, jag har i princip flugit igenom alla hennes böcker och rekommenderar hela twilightserien!

Annie Rodal

2012-11-22

Älskar den

Angelica Rylander

2012-08-01

Hej. jag har läst den här boken och jag tycker en var jätte bra men dom andra har varit mer spännande. Jag tycker det var synd att den var så kort men den var bra så länge den inte tog slut ;) Jag tyckte den var bra för jag gillar böcker med lite spänning och lite kärlek. Jag tyckte det var synd att Diego blev mördad för att han berättade vad han tyckte och det som han hade hittat på. Men jag tyckte boken var bra och jag ger den en 4 för den skulle ha varit längre och mer spänning. / En som läser mycket :D

Amanda Kinnander

2012-07-01

Det här verket kunde lika gärna förblivit ogjort för min del, onödig bok som man dessutom vet hur den ska sluta.

Moa Johansson

2012-06-01

Den får en stark trea, eftersom jag tyckte att den var väldigt trög i början och mitten, men väldigt spännande på slutet.

Johanna P

2011-06-27

Bra bok som man inte kunde sluta läsa. Dock väldigt tunn, vilket är ett minus enligt mig.

emma hahlin

2011-06-16

en bra bok. men när man kom til slutet och visste att bree skulle dö blev man lite ledsen, hade velat att hon överlevde.

Denna bok gillade jag :)

Maddes Bokblogg

2010-10-09

blev faktisk lite besviken på boken, dels för att den var för kort men också för att den skulle kunna gjorts mycket bättre. Men ger den ändå bra betyg för ett twilight fan måste läsa den

Edgar Mörk

2010-10-09

Ett avslut som inte riktigt uppfyllde mina förväntningar men hyfsat bra ändå.

Elisabeth Andersson

2010-09-28

Bättre än förväntat.

Elisabeth E

2010-09-24

Intressant sidospår i Twilight. Den var bättre än vad jag trodde att den skulle vara.

Sara Johansson

2010-09-13

En bra bok, det var kul att få läsa ifrån deras eller Brees synvinkel.. Gillar starkt senen efter striden mellan Cullens(speciellt Edward) och Bree... Man kan nog aldrig få nog med Twilight...

Zandra Sahlin

2010-07-08

Nog för att den har tagit tid men det känns som om den är skriven i all hast, bara blotta synen av den tunna tunna boken var en besvikelse, sen att se den stora texten i boken gav extra besvikelse-krydda. Läsbar men jag lär nog inte läsa den igen på länge länge länge, inte som med dom tidigare böckerna som man kan läsa om och om igen!

Evelina Magnusson

2010-06-30

Den här boken lever inte alls upp till de övriga böckerna i serien, och jag kan inte låta bli att undra om vi inte hade klarat oss bättre utan den.

Karin Söder

2010-06-09

Jag kunde ha gett boken fem stjärnor i betyg, men det är lite för mycket ett tillägg till Ljudet av ditt hjärta för att kunna fungera som egen bok. Mycket kul idé att få följa en så liten figur som Bree djupare. Spännande att få en inblick i de avyttringsbara, försummelsebara nyfödda!

Jenny

2010-06-09

svag, svag femma. Sämre än resten av böckerna men ändå ingen besvikelse. Bra.