The Seven Sisters

Riley, Lucinda

| 2015

Maia D'Apliese and her five sisters gather together at their childhood home, "Atlantis"-a fabulous, secluded castle that their beloved father, the elusive billionaire they call Pa Salt, has died. Maia and her sister were all adopted by him as babies and, discovering he has already been buried at sea, each of them is handed a tantalizing clue to their true heritage- a clue which takes Maia across the world to a crumbling mansion in Rio de Janeiro in Brazil. Once there, she begins to put together the pieces of where her story began . . . Eighty years earlier, in the Belle Eqopue of Rio, 1927, Izabela Bonifacio's father has aspirations for his daughter to marry into aristocracy. Meanwhile, architect Heitor da Silva Costa is working on a statue, to be called Christ the Redeemer, and will soon travel to Paris to find the right sculptor to complete his vision. Izabela-passionate and longing to...

2023-10-12

Lite spännande feel good-läsning, kärleksroman i stort sett. Skön läsning att koppla av med, svårt att lägga ifrån sig.

Jessica Alvklinga

2022-12-15

Väldigt bra, spännande och intressant serie.

Bokdjungeln

2022-11-02

Jag har länge varit sugen att läsa böckerna om de sju systrarna då många verkar uppskatta dom. Efter att ha lyssnat på den första boken så ställer jag mig på den hyllande sidan. Jag tycker att boken innehåller så enormt mycket och det är blandningen av dåtid och nutid som gör boken. För mig var detta en grym bok så jag hoppade direkt på bok 2 i serien. Hoppas att den är lika bra.

Malin Johansson

2022-07-19

Mysig bok. Fina kärlekshistorier och kul att den utspelar sig i Rio de Janeiro.

Moa Norström

2022-03-21

så fin

Marie-Anne Eriksson

2021-11-27

Oj så bra! Jag fortsätter på nummer två i serien direkt.

Josefine Malmer

2021-08-24

Har precis börjat läsa De sju systrarna och kan bara hålla med om att de är jättebra! Jag gillar karaktären Maia och historierna som vävs samman. Ser fram emot de andra böckerna

Julia Gedin

2021-07-21

A H

2021-05-19

Bra

Eva Pettersson

2021-01-18

Helt okej, men inget som grep tag i mig. Jag känner mig inte tillräckligt nyfiken på historien för att vilja läsa övriga delar i serien, tyvärr.

Pernilla Ragnhage

2020-08-25

En bra bok som slukade mig mer och mer. Tycker om växlingen mellan dåtid och nutid. Läste den snabbt trots många sidor. Och såg fram emot nästa bok direkt!

Malin Danielsson

2020-07-11

En långsam start, som efter kanske 150 sidor utvecklas till en mycket spännande handling. Började läsa den förra sommaren, men la ifrån mig den då jag inte fick någon ro att läsa. Vilken tur att jag tog upp boken nu! Kärleksfull och spännande! Rekommenderas varmt. Är inne på andra boken nu och ska bli roligt att se om författaren lyckas fång mitt intresse på nytt! 😊

Karin Sandberg

2020-02-25

👍

Katarina Strid

2020-02-10

Spännande idé och jag har sneglat på denna serie ett tag. Först tyckte jag att dialogen var lite konstlad och styltig men efter ett tag sugs man ändå in och vill veta hur det ska gå. Underhållande.

Alice Knutson

2020-01-08

Kristina Carlsson

2019-07-21

Jag behövde något lättläst och underhållande under min sommarsemester och då funkade denna roman perfekt! Man drogs med i handlingen från första till sista sidan.
Alla romanfigurer var naturligtvis vackra, rika och begåvade, men vad gjorde det när handlingen var spännande och underhållande och man vara var tvungen att få veta vad som hade hänt i dåtid och hände i nutid.
Välskriven.

Anna Forsén

2019-06-22

Hade en hel del förväntningar på denna bok som tyvärr inte infriades. Det är på det hela taget en ganska välskriven bok och jag gillar konceptet med den excentriske och mystiske miljardären och hans adoptivdöttrar. Problemet för mig är att berättelsen har blivit på tok för ytlig, där författaren lägger allt för mycket fokus på att beskriva de lyxiga miljöerna och för lite på att skapa engagerande karaktärer. Dessutom känns handlingen lite väl klichéartad för min smak, så efter halva boken tröttnade jag. Tyvärr.

lillemor lindqvist

2019-04-30

Malin Magnander

2018-08-06

Therese's Boklåda

2018-03-15

Det här är så väääldigt mycket en sådan typ av bok som jag bara älskar! Jag blir liksom uppslukad ifrån första till sista sidan och vill inte att det ska ta slut. Den är lika spännande i Maias nutid som i Izabelas historiska tillbakablick

Gunilla Jönsson

2018-01-11

Betyget pendlar mellan 3 0ch 4, historien blir lite fånig ibland, men också lättläst och underhållande. Jag vill såklrt läsa om de övriga systrarna också.