The Secret of Happy Ever After

Dillon, Lucy

| 2011

A captivating story of love, friendship and a bookclub that you'll never forget - from the bestselling author ofLost dogs and lonely hearts and Walking back to happiness. When story-lover Anna takes over Longhampton's bookshop, it's her dream come true. And not just because it gets her away from her three rowdy stepchildren and their hyperactive Dalmatian. Unpacking boxes filled with childhood classics, Anna can't shake the feeling that maybe her own fairytale ending isn't all that she'd hoped for. But, as the stories of love, adventure, secret gardens, lost dogs,...

Sara Eriksson

2017-12-24

Härlig bok! Varm och ombonad. Jag älskar att man får se några gästkaraktärer från en annan bok också. Jag ser fram emot att läsa mer av Lucy. Riktiga feelgood-böcker.

Charlotta Renstig

2017-09-14

Härlig

Angela von G

2017-02-17

Mysig bok

Sofie Åberg

2016-12-19

lika bra som de tidigare. en enegibok för mysiga soffhörn

Sandra Gustafsson

2015-12-06

Lucy lyckas med att få fram feelgood-känslan på ett enkelt sätt. Läsvärd!

Eva Pettersson

2015-10-22

Den mest hjärtevärmande bok jag läst på länge! Sörjer att den tagit slut....

2015-01-12

Hemtrevlig, feel-good och förutsägbar. Fin känsla genom hela boken. Lättläst och de 500 sidorna är snabbt avklarade.

Irene Malmeling

2014-09-09

Lucy Dillons bästa hittills! Myspys på hög nivå! Mer kärlek än hundar.

Terese Johansson

2014-03-04

En så kallad 'feel-good-roman' som är riktigt lätt att läsa och svår att lägga ifrån sig. Man läser sida efter sida utan att man egentligen tänker på det. Själva berättelsen är varm och hjärtlig och man lever sig verkligen in i den. Även lite humor och roliga repliker finns i boken och jag rekommenderar den varmt om man vill ha trevlig läsning. Sen gillar jag även att huvudkaraktären från en annan av Dillons böcker dyker upp. Enda minuset var att jag hade velat veta lite mer om hur det gick för de olika karaktärerna sedan. Det hade varit bra med en liten epilog längst bak i boken eller gärna en fortsättning.

Veronika Mellqvist

2014-01-27

Har läst närmare hundra sidor nu och det går bara inte att ta till sig den här boken...

Frida Bohman

2014-01-25

Till en början ganska trevlig och sill synes förutsägbar bok som utvecklas och griper tag och blir helt omöjlig att lägga ifrån sig. Gripande, såväl språkligt som känslomässigt, även om den på det stora hela är ganska ordinär. En mys-bok.

Jessica Karlsson

2013-12-12

En riktig mysbok!! Försvinner in i historien och det är svårt att lägga ner boken

Ann-Sofie Jaredal

2013-11-19

Den här boken fick mig att krypa upp i soffhörnet med en filt och drömma mig bort till ett liv fullt av böcker och hundar. Tiden försvann.

Maria B Hansson

2013-07-27

Det är något med Dillons sätt att skriva som gör att jag bryr mig om Michelle och Anna och absolut vill veta hur det går för dem. Det är vardagens utmaningar och problem, vänskap, elakheter, krångliga familjerelationer och så alla dessa hundar. Här är ett citat:
"Det var stunder som den här, tänkte Anna, som höll henne kvar i huset, kvar hos familjen. De var som små klädnypor som hindrade henne från att blåsa bort från strecket."
Ja man förstår precis vad hon menar. Älskar't!

Fia Kitti

2013-07-11

Den bok jag gillat bäst bland Dillons böcker. Är väl inte überförtjust i att hon lägger så mycket tid på att bygga upp saker och sedan bara hastar igenom själva händelserna, men efter tre böcker har jag kanske vant mig. Tycker att hon tecknar huvudpersonerna i boken på ett väldigt fint sätt.

Maria Sundin

2013-07-10

Nä. Ingen hit direkt.

Jenny Jansson

2013-07-05

Åh vad jag älskar Lucy Dillons böcker :) det är så mysigt och ombonat så man känner att man vill vara med där!! Vill inte att boken ska ta slut.

Marléne S

2013-06-03

Tja... delvis bra. Uppläsaren höjer betyget avsevärt.

Birgitta Wickström

2013-06-02

Hon har skrivit bättre, men den är helt ok som feel good roman

Pia Stendahl

2013-05-21

"Och så levde de lyckliga" är en bok jag verkligen längtat efter. Inte för att Lucy Dillon skriver så exceptionellt välskrivna böcker eller för att handlingen är så raffinerad utan för att böckerna får mig att må riktigt bra. Snacka om feel-good-böcker!

"Och så levde de lyckliga" utspelar sig i samma stad som de två tidigare böckerna men har fokus på andra karaktärer. Att inte byta miljö men byta karaktärer är ett kul grepp tycker jag.

Jag tycker verkligen att Dillons böcker är charmiga, varma och dom gör mig så glad när jag lyssnar på dom. Och är man hundägare som jag så är det en extra fröjd att läsa böckerna.

Boken, precis som de två tidigare, är enkel och okomplicerad. Det är karaktärerna och deras relationer som är i fokus

www.bokbrus.se finns alla mina ljudboksrecensioner samlade.

Lisette Bergh

2013-05-09

En riktigt mysig bok som ger mersmak

Heidi T

2013-04-19

Läste boken snabbt och tyckte om historien (kände igen mig i Anna), men glömmer nog snart bort den!

Kickie Boman

2013-04-01

Mysig feelgoodroman av bästa sort :)

Å

Åsa Sjögren

2013-03-01

Mysig feelgood bok som dom 2 tidigare av Lucy Dillon.

Michaela Schuller

2012-06-21

Tyckte denna bok är hennes bästa! Hög myspysfaktor och även om man vet tidigt i boken hur det kommer att sluta så läser man med glädje. Och som bokhandlare så kan det ju inte bli bättre än att läsa om någon som har en bokhandel.