The Secret Life of Bees

Kidd, Sue Monk

| 2002

From A to Z, the Penguin Drop Caps series collects 26 unique hardcovers--featuring cover art by Jessica Hische It all begins with a letter. Fall in love with Penguin Drop Caps, a new series of twenty-six collectible and hardcover editions, each with a type cover showcasing a gorgeously illustrated letter of the alphabet. In a design collaboration between Jessica Hische and Penguin Art Director Paul Buckley, the series features unique cover art by Hische, a superstar in the world of type design and illustration, whose work has appeared everywhere from Tiffany & Co. to Wes Anderson's recent film Moonrise Kingdom to Penguin's own bestsellers Committed and Rules of Civility. With exclusive designs that have never before appeared on Hische's hugely popular Daily Drop Cap blog, the Penguin Drop Caps series launches with six perennial favorites to give as elegant gifts, or to...

Katarina Nord

2015-02-20

Tack vare Blommiga Barbros kommentar om boken samt upplsaren Gunilla Rr blev jag inspirerad av boken, som jag tror annars skulle gtt mig frbi. Det r en lngsam historia dr jag lr mig mycket om bin. Jag r lessen att boken r slut fr Gunilla Rrs rst r ljuvlig att lyssna p. Men dock vntar jag under hela upplsningen p att f veta vad som hnde med Lillys mamma och varfr. Boken pminner mig lite om Niceville, samma epok och samma problematik mellan svarta och vita. Lyssna och njut!

2015-02-01

Den hr tycker jag var fin p ett lite smmelankoliskt/poetiskt vis. Visst fanns det sorg och hemskheter- men jag uppskattade det fina goda slutet. Upplsaren Gunilla Rrs ljuvligt poetiska rst passade den hr boken perfekt! Vill lsa mer av frfattaren! Stark fyra!

Kristina Blom

2014-08-22

Underbar bok,nog egentligen en 5:a.

Camilla Ask

2014-01-21

Lyssnade p denna bok under en lngre period med lsbcker imellan, men hittade alltid tillbaks och stundtals lngtade jag att f hra mer. Finns ven som film. Feelgood bok om Anerikanska sdern p 60-talet.

Sara Sandquist

2013-05-24

En fin och st berttelse om betydelsen att knna sig lskad.

Carina Svensson

2012-11-26

h, vilken underbar bok! :)

Anita Lundgren

2012-09-02

Mysig bok. Inte s mrkvrdig kanske, men trevlig lsning

Emma

2011-07-11

Lite seg i brjan men den tar sig nr Lily kommit fram till biodlingen och de tre systrarna. Fin berttelse om en ensam och trasig flicka som inte ser rasskillnader p det sttet som mnniskorna omkring henne ser. Hon fljer i sin mammas fotspr fr att ta reda p om det r sant att modern vergav henne eller inte. Boken handlar ocks om att ppna hjrtat och lita p, att vga p olika vis, och att frlta bda sig sjlv och andra. Ganska ospnnande men lsvrd. Den gick inte att strcklsa utan jag fick ta lite i taget ven om den flt p lttare mot senare delen av boken.

2011-01-25

Det r en lsvrd bok, men jag hade frvntat mig mer av denna berttelse och blev lite besviken.

2010-11-06

En m-bra som r svr att lgga ifrn sig. En saga med ett lyckligt slut.

Lisa Nilsson

2010-10-25

Oerhrt vacker berttelse men samtidigt ngot frutsgbar. Ovntat nog s uppskattade jag den information man fick om bin och dess leverne. Utan det hade boken tappat.

Elisabeth E

2010-09-30

Nstan en fyra, den tappade lite grann. Annars en jttebra berttelse och jag tyckte om karaktren Lily. August kndes lite stereotypiskt god men annars var hon en fin karaktr :)

Josefine Larsson

2009-11-12

Mycket vlskriven! Jag lste den lngsamt fr det kndes som varje ord hade mening i sig. Filmen var fin men inte lika bra som boken!

Lotta Norn

2009-09-09

Lyssnade p den som ljudbok.