The secret dreamworld of a Shopaholic

Kinsella, Sophie

| 2000

She spends her leisure time ... Can Becky ever escape from this dreamworld, find true love, and regain the use of her credit card?Everybody loves Sophie Kinsella:"I almost cried with laughter" Daily Mail"Hilarious . . . you'll laugh and gasp on every page" Jenny Colgan"Properly mood-altering . . . I loved it" Jojo Moyes"A superb tale.

Elisabeth Svensson

2020-08-29

Hmmm trodde jag redan satt ett omdme p denna. Feelgood med en hel del skratt.

Terese Johansson

2017-02-23

Men vilken irriterande huvudkaraktr! Hon har verkligen ingen verklighetsuppfattning och man vill p nt stt inte att det ska g bra fr henne.

Anna Lindstrm

2015-08-04

Mysig och snabblst underhllning fr stunden. Jag sg filmen fr ngra r sedan - men boken r ju helt annorlunda? Varfr vill man gra film av en populr bok bara fr att helt gra om i handlingen? Jag frstr inte vitsen med det. Vilken r bst d - boken eller filmen? Det r nog hugget som stucket - bda r lttsmlt feelgood och funkar bra. :)

Maria Blomkvist

2013-09-11

Fruktansvrt irriterande huvudkaraktr och vldigt uppenbar story och hndelseutveckling.

Linda V

2013-02-03

En m bra bok.

Viktoria Andersson

2012-12-08

+ bra med en bok som riktar sig till chic-lit-lsare men har ett medvetet, anti-konsumistiskt budskap

Linda Dahlhjd

2012-10-09

Kpte och lste den i New York. Perfekt bok att lsa dr. Rolig, trffande och lite fr mycket av allt!

Ebba Nilsson

2012-08-06

Smmysig bok!

Karin Jonsson

2012-06-06

Rolig och lttsam lsning om en ekonomisk katastrof personifierad. Bst r skuldbreven frn banker med svar p hennes urskter. Lst ytterligare 3 bcker om Becky Bloomwood. Det blir lite enahanda. Men bra fr den som vill flja en karaktr i flera bcker och gillar brittisk humor. Ls den/dem i hngmattan i sommar...

Rebecka Persson

2012-06-03

Skit kul bok lskar den.

Erica Lundberg

2012-05-18

Hrlig bok, med ett enkelt och charmigt sprk. Jag gillar hur det hr och var dyker upp skuldbrev och dylikt i boken, vilket kar dess charm och gr den lite mer ovanlig. Man kan dock bli riktigt irriterad p Rebecca ibland, men jag gissar att det r det som r frfattarens mening.

Ellenor Larsson

2012-04-16

Underhllande bok. Strde mig dock mycket p huvudpersonen och tycker att boken r lite osammanhngande. Hemskt dligt slut.

Alva Ordnrden

2012-03-30

Rebecka Bloomwood har bor i en lyxig vning i ett av Londons trendigaste omrden och har hela garderoben full av det senaste modet. Det enda probelemet r att hon inte har rd med ngot av det. Hennes jobb som reporter p en finanstidning r inte bara trist, utan hon fr ocks dligt betalt. P senaste tiden s har hon ven ftt en massor av brev och telefonsamtal ifrn hennes bank som krver att hon betalar sina rkningar. Men Rebecka har inte pengar fr att gra det, drfr s hittar hon p massor av lgner (eller som hon kallar det: urskter) fr att slippa prata med dem, men hur ska hon frklara sig d hon pltsligt str ga mot ga med bankchefen (utan brutna ben och jtteallvarliga sjukdomar)...?

Den hr boken r rolig och annorlunda, men tyvrr s rcker inte det hela vgen. Fr man blir ofta irriterad p huvudpersonen och tycker att nu fr hon ta att skrpa sig! Fr alltid s bara mste hon kpa ngot litet, litet, hela tiden! Vilket blir ganska tjatigt... Men jag skulle rekommendera folk som r besatta av att shoppa och har det svrt med ekonomin att lsa den hr boken, fr den r nog i det sammanhanget vldigt lrorik. ^^

Caroline Karlsson

2012-01-08

En bok att LSKA!

Martina Hellstrm

2011-09-08

kndes alldeles fr lik hennes tidigare roman: mina hemligheter..lite trkigt och den andra r ven mycket bttre

Linnea N

2011-07-23

lskar boken! Mste verkligen lsas!

Ansam Palmqvist

2011-07-07

Lttlst och underhllande, men inget mer. Rtt frutsgbar story.

Sofie Petersson

2011-05-27

Lttsam chichlit fr lata stunder.

Ida

2011-03-24

Har inte lst s mkt chick-lit p den senaste tiden men knde att denna var jag helt enkelt tvungen att lsa. Och den gr mig inte besviken. Vldigt lttlst, jag vet vad som kommer hnda men nd vill man har mer.

Catarina Danielsson

2011-02-11

Samtliga av Kinsellas bcker r underhllning fr stunden,ok bcker att ta med nr man sitter p tget, slar i solen osv. Man glmmer dem ganska fort.

Charlotte B

2011-01-16

Rolig och bra bok... Filmen r dlig.

Lena Persson

2011-01-05

Enformig story med dligt sprk - kan ev bero p versttaren! Ger inte mersmak.

Charlotta Rylander

2010-10-17

Liten lttlst godisbit. Pminner om de gamla Lotta-bckerna

2010-07-25

Blev glatt verraskad nr jag lste den hr. Mycket bttre n jag trodde.

Cissi Rosenqvist

2010-07-19

Lttlst och rolig. Sg filmen fr ett tag sedan, vilken besvikelse!

Trkig, ointressant och dlig!

Maria Larsson

2010-01-03

Sophie Kinsellas serie bcker om den kpglada Rebecca Bloomwood har blivit vldigt uppskattade av unga flickor i vstvrlden. I synnerhet dem som tror att shopping r en religion.
Sjlv blev jag ganska illa berrd nr jag lste "En shopaholics beknnelser". Visst r den hysteriskt roligt skriven, men jag misstnker att det mrka budskapet om ett allvarligt missbruk och sensmoralen gr frlorad p den mlgrupp (tonrsflickor) som den riktas till.

Kort och gott handlar boken om finansreportern Rebecca som finner lyckan i livet av att shoppa. Grna dyra mrkesklder. Hennes konton r verkasserade men sjlvklart inser hon inte allvaret i detta.

Tidigare har jag bara lst en bok av Kinsella. Det jag verkligen uppskattar med hennes sprk r de humoristiska formuleringarna. Det r klassisk chicklitt som fljer ramarna - man fr det man frvntar sig. Bckerna ska underhlla fr stunden men r knappast ngonting man lgger p minnet.
Sjlvklart finns det bttre chicklitt n just "En shopaholics beknnelser". Den andra boken jag lst av Kinsella - "Mina hemligheter" - var betydligt mer lsvrd och roande.

"En shopaholics beknnelser" r en st bagatell med humoristisk sprk. Lttlst, lttsmlt och lttglmd. Men jag kommer frmodligen vid tillflle att lsa fortsttningen p Rebeccas den och ventyr fr att se om flicksnrtan s smningom skrper till sig.

Ullis N

2010-01-03

Riktigt rolig in -och utbok och d syftar jag inte p sex utan p att det gr in i huvudet nr man lser och sen ut igen.
r lite i samma stil som "Bridget Jones dagbok fast bttre. Och fr en att tnka ver sina egna shoppingvanor.

Maria Larsson

Lttlst, lttsmlt, lttglmd.

Sabine Minell

2009-12-08

Sophies Kinsellas frsta bok i shopaholic-serien. Jag bde lskade och hatade den. Ibland tlde jag verkligen inte huvudkaraktren, Becky Bloomwood, fr att hon r s ofattbart korkad (enligt mig). Men i slutndan lskade jag boken nd eftersom att den r en riktig verklighetsflykt, ssom resten av bckerna i samma serie =).

Johanna Galenpanna

2009-10-03

Knns verfldigt att ens kommentera. S kasst.

Emma jak

2009-06-15

hller fullstndigt med, inte alls min boksmak men den var riktigt rolig mste jag medge.

Cecilia Johansson

2009-06-14

Trkig i brjan, rolig sedan.