Jack McEvoy is at the end of the line as a crime reporter. Forced to take a buy-out from the LA Times, he's got 30 days left on the job. His last assignment? Training his replacement, a low-cost reporter just out of J-school. But Jack has other plans for his exit. He is going to go out with a bang - a final story that will win the newspaper journalism's highest honor - a Pulitzer prize. Jack focuses on Alonzo Winslow, a 16-year-old drug dealer from the projects who has confessed to police that he brutally raped and strangled one of his crack clients. Jack convinces Alonzo's mother to co-operate with his investigation into the possibility of her son's innocence. But Jack's real intention is to use his access to report and write a story that explains how societal dysfunction and neglect created a 16-year-old killer. But as Jack delves into the story he soon realises that Alonzo's so-called...
Visa mer
Jack McEvoy is at the end of the line as a crime reporter. Forced to take a buy-out from the LA Times, he's got 30 days left on the job. His last assignment? Training his replacement, a low-cost reporter just out of J-school. But Jack has other plans for his exit. He is going to go out with a bang - a final story that will win the newspaper journalism's highest honor - a Pulitzer prize. Jack focuses on Alonzo Winslow, a 16-year-old drug dealer from the projects who has confessed to police that he brutally raped and strangled one of his crack clients. Jack convinces Alonzo's mother to co-operate with his investigation into the possibility of her son's innocence. But Jack's real intention is to use his access to report and write a story that explains how societal dysfunction and neglect created a 16-year-old killer. But as Jack delves into the story he soon realises that Alonzo's so-called confession is bogus, and Jack is soon off and running on the biggest story he's had since The Poet crossed his path twelve years before. This time Jack is onto a killer who has worked completely below police and FBI radar. His investigation leads him into the digital world of data collocation services where server farms are watched over by techs who liken themselves to scarecrows - keeping the birds of prey off their clients' data. But Jack inadvertently set off a digital tripwire and the killer - the Scarecrow - now knows he's coming...
Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker
Amerikansk actiondeckare. Välresearchad och tekninskt oklanderlig men oj vad tråkig. Karaktärerna är torra och det är väll mest min envishet som gör att jag tar mig igenom boken.
Nja jag vet inte om det är jag som tröttnat på Connelly eller om det är Connelly som tappat stinget. Boken har en viss spänning men den är så förutbestämbar att det är lite skrattretande. Även dialogerna är torftiga och lite barnsligt skrivna. Som krydda på moset läser Magnus Roosmann som har en inlevelseförmåga nära noll.
Jag har lite svårt för deckare där man direkt får reda på vem mördaren är. När två parallellhistorier mot slutet vävs ihop. Det är visserligen snyggt hur Connelly gång på gång lyckas lura sina läsare, TROTS att vi ju får följa även mördaren ända från start. Jag gillar dock överraskningen i slutet på "vanliga" deckare mer, när det framkommer allt tydligare mördaren är och intrigen trappas upp för att mot slutet nå ett crescendo. Fågelskrämman var okej, men inte mer än så. Connelly kan bättre, det har han bevisat med bland annat Poeten.
Helt okej, inte överdrivet spännande men ändå läsvärd. Kanske var mina förhoppningar lite för höga med tanke på att Connelly återgick till huvudpersonerna från en av mina favoritdeckare: Poeten.
Fågelskrämman är en riktigt spännande bok. En bladvändare, vilket jag förväntar mig när det gäller Connelly. Boken har ett högt tempo i början men tappar lite fart på slutet.
Boken är välskriven, väl genomarbetad och ordentligt understöd med bra research. Även detta förväntar jag mig när det gäller Connelly som hör till en av mina favoriter bla deckarförfattare. Jag har läst alla hans böcker hittills. Antingen i vanlig bokform eller i ljudboksformat och flera har jag läst på båda sätt.
Det är kul att åter få träffa Jack och Rachel som jag läst om tidigare i boken Poeten.
Det känns lite som Connelly skrivit boken på rutin och boken går inte riktigt lika mycket på djupet som Connellys böcker brukar göra (för att vara deckare). Mmen Fågelskrämman är en bra bok som trots ovanstående är bättre än de flesta deckare som kommer ut.
Besviken. Storyn känns som rutin för Connelly och det blir väldigt tydligt för läsaren. Ytligt och jag bryr mig egentligen inte ett skit om karaktärerna under läsanadets gång. Och då har man inte lyckats med sin bok i mina ögon. Knappt godkänt.