The Pyramid

Mankell, Henning

| 2008

** The inspiration for the NETFLIX original series Young Wallander - out now **When Kurt Wallander first appeared in Faceless Killers, he was a senior police officer, just turned forty, with his life in a mess.

Lars Willfors

2013-12-26

Mankells sista tömning av skrivbordslådorna ger några märkligt platta 'noveller' där bara titeltexten egentligen verkar ha genomgått någon betydande bearbetning och kan sägas hålla jämn kvalitet med övriga Wallander-deckare. Samhällskritiken är på gymnasistnivå, men det finns en gemytlig ofarlighet över hela framställningen. Inget för vanliga läsare, utan en ren angelägenhet för fansen.

2013-04-16

Ja det här var inte mycket till deckare. Ingen spänning! Oerhört banalt språk! dessutom korta noveller. Det enda roliga var att följa första åren med Wallander men även det kunde kvitta. jag förstår inte att Mankell blivit så populär för det är en ytterst medioker författare men det är väl att han var bland de första. Stark 1:a

Louise A

2012-03-02

Wallander är alltid Wallander, och det är bra.

Henning Mankell ä och kommer alltid att förbli en av mina absoluta favorit författare!

M W

2009-12-01

Monika Holmberg

2009-08-09

Minns inte så mycket men det var kul att pappan var med vill jag minnas.

Johanna Falkered

2009-07-01

Hoppas ni läst Wallanderböckerna innan filmerna kom. Alla är superba!