The prince of tides

Conroy, Pat

| 1986

Izabela Horn

2014-11-04

En fantastisk bok! Pat Connoy skriver som en poet, språket är som musik, vackert målar han upp historien och ger liv i det.Detta är en familje historia fylld av hemligheter och bittra människoöd.en som är djupt begravda bakom en fasad . Men fasaden börjar spricka och när Savanah systern i familjen försöker att ta livet av sig träffar brodern Tom Wingo hennes psykiatriker och berättar om deras uppväxt i South Carolinas kust.

Katarina Nord

2013-04-01

Stark trea. Har tagit mig lång tid att läsa ut denna bok. Den griper mig trots att jag upplever den som långrandig på sina ställe. Filmen var fantastisk.

Karin Jonsson

2012-05-17

Näsduk ett måste. Filmen med Streisand och Nolte rekomenderas också...

2011-12-25

En riktigt fin och läsvärd släktkrönika. Boken handlar om en trasig släkts relationer och hur livet ter sig efter tragiska händelser tidigare i livet. Framförallt hur dessa händelser påverkar människans sätt att vara och vikten av att vara ärlig mot sig själv och andra och om vikten att våga sörja. Det handlar också om kärlek mellan människor och hur kärleken kan hela en trasig själ. Bra och övertygande berättad med ganska trovärdiga karaktärer. En stark trea

Marc Moore

2010-11-03

En av de första romanerna jag läst, läste den på engelska, kanske funkar språket bättre då....hur som helst poetiskt, vackert och gripande.

Elisabeth Grahn

2010-04-13

Jag älskade den här boken, den är så oerhört bra och inlevelsefull skriven !!Läs den!!!

2010-01-21

Har både läst boken och sett filmen. Tyckte då att boken var bra och filmen övertydlig.

(Har för mig att det var Barbra Streisand och Nick Nolte och att deras skådespelarinsatser var bra. )

Kerstin Andersson

2009-12-18

Läste den på svenska. Hade nästan ångest när den började ta slut (ca 1000 sidor). Som vanligt var boken bättre än flmen. En av mina mest minnesvärda böcker.

Louise A

2009-10-13

En riktig klassiker, filmen var bedrövlig.