The PowerBook

An e-writer called Ali or Alix will write to order anything you like, provided that you are prepared to enter the story as yourself and take the risk of leaving it as someone else. You can be the hero of your own life. You can have freedom just for one night. But there is a price. Ali discovers that she too will have to pay it.

Kenneth Olausson

2011-09-07

En mystisk, mytisk, spännande bok som i disparata men sammanvägda berättelser som spänner över tid och rum, nutid och dåtid, det virtuella och verkliga leder oss till vårt hjärta och kanske till en insikt om kärlekens blindhet eller omöjlighet. En i bästa mening litterär bok.

Tove Skarstedt

2010-06-18

Första bok jag läst av Jeanette Winterson. Jag har haft den liggande flera år och bara väntat på rätt tillfälle. Nu kom det, precis efter jag avslutat "Our tragic Universe" av Scarlett Thomas. Det verkade logiskt att läsa dem i anslutning till varandra och det var ett hugskott som visade sig helt rätt tänkt. Winterson skriver om kärlek och litteratur och illustrerar det hela genom fantasifulla nerslag i världshistorien. En kedja av små intensiva berättelser som är vackra och drabbande. Jag blev förvånad över hur bra jag tyckte om den här boken.

Lotta Berling

2010-02-02

Den här boken fick mig att tänka: Wow! Så här kan man också skriva. Den inspirerade och fascinerade mig.