The Pilot's Wife

Shreve, Anita

| 1999

Read by Blair Brown Three Cassettes, Approx. 5 hours A pilot's wife is taught to be prepared for the late-night knock at the door. But when Kathryn Lyons receives word that a plane flown by her husband, Jack, has exploded near the coast of Ireland, she confronts the unfathomable-one startling revelation at a time. Soon drawn into a maelstrom of publicity fueled by rumors that Jack led a secret life. Kathryn sets out to learn who her husband really was, whatever that knowledge might cost. Her search propels this taut, impassioned audiobook as it movingly explores the question, How well can we ever really know another person.

2022-03-31

En välskriven underhållningsroman med vissa inslag av spänning. Den börjar ju så väldigt lovande och genom första halvan kan jag inte annat än sträckläsa. Sedan när andra delen börjar så börjar den tyvärr tappa ganska så mycket för mig och jag var inte heller superförtjust i slutet. Synd, då den var mycket lovande i början.
Slutbetyg, en 3:a!

Rebecka Nyman

2021-03-31

It was an okey book that was a bit slow. Anita Shreve focus more on the feelings than on events, on the inside than the outside. It is a well-told story and I can't judge if it is credible, but I do believe that people act very different when these kind of events occurs. I did though hope all the way til the ending for an unexpected twist that never came.

Josefine Ejebjörk

2015-11-27

helt ok med en intressant twist på slutet.

Amelie Adrielsson

2014-05-28

Mycket som inte känns trovärdigt....

Helena R

2013-07-14

Seg början, hastat slut. Slutintrigen kändes irrelevant. Hade dock varit intressant med lite ytterligare läsning.

Irene Malmeling

2013-01-19

Lyssnade till en alldeles strålande uppläsning av Marika Lagerkrantz. Hon ger en slags rakryggad röst åt bokens huvudperson, Cathrine. Skildringen av hur Cathy får beskedet om sin makes flygplanskrasch och av den första tiden efter chockbeskedet är gripande och stark. På ett jobbigt sätt. Jag började fundera över hur det skulle vara om den man älskar plötsligt en dag bara inte kommer hem från jobbet.

Karin Jonsson

2012-06-23

Väldigt bra om en kvinnas och en tonårsdotters sorg och reaktioner när maken/fadern dör i en flygolycka. Även helt ok om hur den förändras för kvinnan när hon allteftersom upptäcker att hennes make sen 16 år inte alls var den hon trodde.

Madeleine Löfqvist

2011-11-20

Jag tröttnade faktiskt och lyssnade aldrig klart.

Gunnel Ström

2011-07-21

En bok som är lika spännande som en deckare.

Sara .

2010-11-24

En bok att sluka, den är superbra!

Agneta Andersson

2010-10-21

Har försökt lyssna på hennes böcker förut men dom är nog inget för mig

2010-07-23

Nej, inte bra alls.

Pia Stendahl

2010-04-22

I boken får vi följa hur Kathryn försöker leva med vetskapen om att hennes make Jack tagit livet av sig. Med sig i graven har han dessutom tagitmed sig de övriga 104 passagerarna på planet. Kathryn söker efter svar: vad kan ligga bakom makens agerande?

Shreves beskrivning av problematiken som uppstår hos en människa vars hela liv ställs på ända är lysande. Att beskriva känslor och karaktärernas tankar tycker jag är en av Shreves stora styrkor.

Pilotens hustru är en spännande bok. Tyvärr är den är i vissa avseenden förutsägbar men detta kompenseras av den bild som Shreve målar upp av den sörjande änkan.

Maria Lagerkranz uppläsning av Pilotens hustru är poetisk och vacker. Bokens alla nyanser framkommer med stor övertygelse i Lagerkrantz läsning och uppläsningen bidrar helt klart till min upplevelse av boken.

Läs gärna fler av mina ljudboksrecensioner på www.bokbrus.se.
/Pia

Johanna Galenpanna

2009-12-28

Den var förutsägbar, tråkig i språket och allmänt tradig tyckte jag. Slutet var lite märkligt, nästan som om hon inte visste vad hon skulle skriva och helt enkelt drog till med något som hon tyckte verkade spännande. Det var det inte.

FranZone c”,)

2009-08-11

Förutsägbar och inte alls spännande men ganska "lätt-läst" (som en film)...

Maria Larsson

2009-07-24

Nja... Påminner mest om en romanföljetong i Allers.

Monica Hammarsten

2009-06-12

Mysko historia, men väl värd att läsa!