The overlook

Connelly, Michael

| 2007

The pulse-quickening new thriller from master of suspense Michael Connelly sees Harry Bosch plunged into the dangerous world of international terrorism. When a physicist is murdered in LA it seems the killer has no fear of publicity, leaving the body on The Mulholland overlook, a site with a stunning view over the city. And when it's discovered that the victim turned over a quantity of a lethal chemical to his killer before he died, Harry knows he has more than just a single death to worry about. Alongside the forces of Homeland Security, Harry realizes he must solve the murder or face unimaginable consequences.

2015-02-24

Inte Connellys bästa. Lite slarvigt ihopkommen intrigavslutning och lite för mycket av motsättningar mellan polis, FBI m fl myndigheter.

E H

2015-02-07

En relativt kort deckare som bjöd på tempo hela vägen. Det här var första boken jag läst av denna författare och tyckte om hans sätt att skriva. Det var manligt och inte så mycket ordbajsande.

Mats Blom

2013-09-26

Kort och spännande bladvändare. Bosch hinner inte ens ha sex.

A Ångström

2013-09-21

Det var nog den sämsta Harry Bosch-boken, vilket inte betyder att den var värdelös. Underhållande och bra slut.

Claes Nilsson

2013-07-23

Helt ok Bosch-deckare, lite kort och lyfter inte riktigt

Liam Olsson

2011-11-17

En tankeställare om att saker inte alltid är vad de först verkar vara.

Magnus Hoem

2011-05-16

Blev lite för mycket 24 av den här.

Bengt Månsson

2011-05-05

Knappast en Connellys bästa. Visserligen en spännande inledning och en överraskande vändning strax efter mitten men därefter plockas bara pusselbitarna ihop och redovisas och inte mycket mer händer. Att så många dör på slutet och att "rätt" personer klarar sig är vi så vana vid att det inte överraskar. Varför inte fånga in de skyldiga istället för att skjuta ihjäl dem? Är detta ett utslag av den amerikanska synen på brott och straff?

Viktoria Westlund

2011-04-14

Eftersom jag älskar att läsa om Harry och även de andra böckerna av Connelly är det en besvikelse att den här var så kort. Det brukar vara bättre personporträtt än så här. Handlingen var högaktuell ett tag - terroristhot eller inte - men ämnet känns inte tillräckligt intressant av Michael Connelly som gör en annan vinkling av islamskräcken.

2011-03-24

Som vanligt när jag läser Bosh-böckerna fastnar jag totalt. Jag älskar Bosh, även som lite äldre. Den här boken var dock mycket kortare än jag är van vid.

Anna Dybeck

2011-02-02

Jag brukar gilla Bosch men denna var inte mer än acceptabel. Inhandlades på Shell i Stora Väsby för biltur till Gävle. Det dög den till men, som någon annan sagt, det tog sig inte förrän bortemot slutet. En svag 3:a.

Otto Martler

2010-08-04

Gillar Connelly skarpt i vanliga fall, men drygt 200 sidor gör att boken känns som ett hopkok på så kort tid som möjligt. Kunde blivit så mycket bättre. De sista kapitlen räddar från bottenbetyg.

Anna Hallqvist

2009-10-12

i serien om Harry Bosch en av mina all time deckarfavoriter. Men denna gång blev jag lite besviken... Först och främst var boken så tunn och kort, deckare brukar väl ligga på runt 400-500 sidor i allafall. Och Connellys böcker brukar vara längre än 220 ynka sidor. Sedan blev det inte riktigt spännnade förrän på slutet heller. Nej inte en av de bättre om Bosch, snarare tvärt om...Det blir en trea i betyg bara för att det är Bosch och för att jag vet att han kan så mycket bättre herr Connelly.