The Mountain Shadow

* A profound, unputdownable, epic thriller set in Bombay - a standalone novel and a sequel to the international bestseller SHANTARAM

Jag var väldigt taggad av att fortsätta i samma spår efter Shantaram och jag blev inte besviken av Bergets skugga.

Boken fortsätter i samma spår, med samma karaktärer (vilket var viktigt för mig). Dessutom berikar boken hela Shantaram- historien. Den fortsätter alltså där den första boken slutade och går in djupare i meningen med allt som Abdel Khader Khan berättade för Shantaram.

I den andra boken får man alltså reda på mycket som inte förklarades i den första och får vara med nya och viktiga händelser.

Jag säger detsamma som i den första, boken handlar mer än bara att "bryta sig loss från fängelset" eller kriminalitet. Det handlar om en annan kultur än den vi är vana vid, andra regler, kärlek där betydelsen är mer än bara att älska personen.
Dessa två böcker är helt klart på toppen av min "lästa-böcker"- lista.

Gillar man Shantaram, kommer man gilla den också -även om Shantaram är helt klart bäst!

Max Karlsson

2017-12-20

Bra uppföljare, inte fullt så fängslande och originell som första boken Shantaram. Lite lång, kunde varit kortare.

Marita Ryen

2016-04-25

Fortsättningen på Shantaram. Tyvärr alldeles för lång, 900 sidor så den blev seg. Läste ändå ut den.

lillemor lindqvist

2016-01-25