The Moment

2020-01-27

X

Jessica

2019-02-16

Hans bästa bok. Känns verkligen som att man är där. Älskar språket, känslan, spänningen. Kom över bokenav en slump och blev sanneligen glatt överraksad.

2018-06-30

För ungefär fem år sedan läste jag en annan bok av Douglas Kennedy och även om jag inte var överförtjust så var det något som lockade mig att ge honom ännu en chans. När jag hittade Ögonblicket på bokrean för... ja, ganska många år sedan så slog jag till. Sedan har den stått där i hyllan och i år hittade jag på en utmaning för att äntligen ta mig tid till att läsa de där halvt bortglömda författarna. Läs mer på min blogg

Susanna Svanberg

2016-02-21

Spännande och underhållande

Louise Ö

2014-07-28

Jag älskade den här boken! Jag kunde inte sluta läsa! Ni som inte upptäckt Douglas Kennedy har missat något! Räckte inte riktigt till en 5:a, men en stark 4:a iallafall.

Mia B

2014-06-16

Bitterljuv eftersmak...intressant skildring av Berlin innan muren föll, hade som vanligt när det gäller hans böcker, svårt att sluta läsa. Lämnade en del eftertanke om livet och hur våra val och icke val formar det.

Maria Klamas

2014-01-04

Denna bok är fantastisk, varje kapitel, varje rad, varje ord, läste jag med stor glädje och spänning. Ett underbart språk, en underbar berättelse om en tid som jag inte läst så mycket böcker om, då Berlin muren fanns... men oxå om svårigheten att våga älska, att våga släppa in någon i sitt liv, om svårigheten att lite på varandra och konsekvenserna av ens val... rädslan för att stanna rädslan för att gå... och oron i kroppen när man flyr fast man inte vet från vad...
Underbar och oförutsägbar - ville aldrig att den skulle ta slut.

Karin Löfstrand

2013-07-31

130722: Inte så dumt men inte heller någon fullträff. Det tog lite väl lång tid att komma till kärnan av historien och slutet var inte heller klockrent. Däremot var det ju en strålande miljö att skriva om - östtyskland med Berlinmuren i fokus. Samhällsklimatet under denna tid speglas tänkvärt.

Ullis N

2013-06-30

En bok av Kennedy är aldrig dålig, men här blev Petras karaktär lite mesig i hennes version. Det var lite som att han tömt ut sig i de första delarna.
Men fortfarande klart läsvärd!

Nina Gustafsson

2013-06-19

Om de första 200 sidorna kortats ner avsevärt hade betyget kunnat bli högre. Intressant beskrivning av kalla krigets Berlin och hur en relation växer fram som sedan påverkar huvudpersonens liv för all framtid. Ett ögonblick kan vara så mycket mer än ett ögonblick.

Anitha Ronnersjö

2013-04-28

Nja jag vet inte, den håller inte måttet helt

Christer Fasth

2013-04-12

Välskriven och spännande. Om man gillar Berlin så är det ännu bättre. Min bokhandlare gillade den också och tillade "men hans tidigare böcker är ännu bättre". Alltså - nu ska jag jaga fler böcker av Douglas Kennedy.

Gunilla E

2013-02-23

Seg seg - ej läst ut boken - intresserade mig inte!

sofia offesson

2013-02-18

Bra men något seg.

Anette Tunius

2013-02-13

Jag tycker om Kennedys böcker, detta är inget undantag. Men boken skulle vunnit på att redigeras ner något. Staden Berlin är nästan en av huvudpersonerna, ett plus bara det! Spännande, romantisk och sorglig historia.

2012-12-03

Spännande, intressant och gripande. Riktigt bra!

Sofia Johnsson

2012-11-11

En fantastisk roman som innehåller allt man kan begära. Läs!!!

Charlotta CG

2012-07-05

Det här var den andra bok jag läste av Kennedy och jag kommer fortsätta för jag älskar hans stil. Funderade på om jag skulle ge den här en fyra men "A Special Relationship" var bättre så det får bli en trea.

Skildringarna av det kalla krigets Berlin är trovärdiga och gripande och kärlekshistorian fin. Dock undrar jag lite över hur Berlin öppnades upp igen utan att något hände mellan huvudpersonerna och slutet känns lite väl tillrättalagt med mangabokhandel och jag vet inte allt. Synd för det är en i övrigt trovärdig och läsvärd berättelse med en och annan oväntad vändning som det anstår kalla kriget-historier.