The Miraculous Journey of Edward Tulane

DiCamillo, Kate

| 2006

Edward Tulane, a cold-hearted and proud toy rabbit, loves only himself until he is separated from the little girl who adores him and travels across the country, acquiring new owners and listening to their hopes, dreams, and histories.

Nytorpsskolan 4

2021-10-20

Jag vet inte hur jag ska beskriva. DEN ÄR ASBRA!!!!!

Noella Bergsman

2015-08-31

Boken är väldigt rörande med fina illustrationer.

Sam Berling

2013-08-08

Jättebra! När Edward Tulane tappades över bord var det dåligt. Ibland var den väldigt sorglig, nästan för sorglig. Kaninen var jättegullig och blev snäll. Det var ett bra slut!

Lotta Berling

2013-01-10

Nu har min son blivit tillräckligt stor (4,5) för att vi äntligen skulle kunna läsa denna fantastiskt fina berättelse tillsammans. En obestridlig femma, och den bästa högläsningsbok vi har läst! En magisk berättelse full av livsvisdom och fina budskap om kärlek, vänskap, livet.

Irene Malmeling

2012-12-07

En av de finaste böcker jag nånsin läst högt! En fantastisk berättelse om den uppblåste porslinskaninen Edward som råkar ut för det vi kan kalla livet och börjar upptäcka vad kärlek verkligen är. Fantastiska illustrationer! Berättelsen griper tag och man vill inte sluta läsa...Passar alla åldrar, som riktigt bra sagor alltid gör. Som högläsning i skolan åk 3 och 4.

Victoria G

2012-06-25

Vacker och sorglig, en stark fyra!

Marja-Liisa Luther

2012-04-24

Jätte fin bok med en målande berättelse teknik. Vi gillade den verkligen både jag och dottern!

Marina Larsson

2012-01-31

Fantastisk högläsningsbok! både jag och dottern 6 år älskade den...

Elina Östh

2011-06-04

aldrig har jag tyckt så synd om en porslinskanin som nu. den här boken går att läsa oavsett ålder, den är lika fantastisk för gamla som unga.

Gitte Jönsson

2011-02-08

Fantastisk bok, vackra bilder. Läs den högt för barnen eller för dig sjäv...

Lotta Berling

2010-10-01

Edward Tulanes fantastiska resa är en riktigt bra berättelse, och bilderna av Bagram Ibatoulline är fantastiskt fina och gör boken ännu mer speciell. Det här är en bok man vill äga, och jag ser verkligen fram emot att få läsa den högt för min son om ett par år. Fast jag undrar hur det gick för Bryce. Blev det ett lyckligt slut också för denne lille ensamme pojke?

linn malinen

2010-04-21

Det är verkligen den bästa boken jag någonsin läst! Den rekomenderar jag för den som vill läsa något bra!

Madelene Helgesson

2010-03-14

Den här boken är underbar. Författaren smyger sig runt bakom en och innan man själv inser det så har hon stuckit en i ryggen. Och tro det eller ej, men det gör både ont och känns helt fantastiskt.

Catrin Axelsson

2009-05-20

Läste den här boken för min yngste son (9 år)
Trodde att han kanske skulle tycka att den var trist och inte så "dramatisk" som många andra barnböcker.
Men han satt som ett ljus hela boken igenom.
Det här är en bok som skapar en massa egna bilder i huvudet på barnen, den är både spännande, ledsam, lågmäld och hoppfull.
Dessutom har den ett lyckligt slut, alltid bra innan lampan släcks för kvällen.
Rekommenderas varmt.