The magician's nephew

Lewis, C S

| 1998

A full-colour paperback edition of The Magician's Nephew, book one in the classic fantasy series, The Chronicles of Narnia. This edition is complete with full-colour cover and interior art by the original illustrator, Pauline Baynes.

T Persson

2016-04-09

Den var ganska spännande och bra

amanda hildur

2015-11-20

Jag har inte riktigt funnit klarhet i i vilken ordning dessa Narnia-böcker ska läsas. Den här boken ska vara skriven sist, men är enligt författaren själv den man bör läsa först (då den också utspelar sig innan den "ordinarie" Narnia-serien).

Tyvärr önskar jag att jag hade väntat med den här boken till sist. Den verkar vara skriven med en önskan om att förklara så mycket som möjligt, och i samband med förklaringarna försvinner tyvärr en del av magin som jag tror annars omsluter den här sagan. Att jag redan fått stifta bekantskap med The Witch (så pass mycket att hon både har slagits med järnrör och stulit höstar i centrala London) gör att jag inte riktigt känner Sauron-skräcken komma krypande, utan snarare tar det udden av hennes skräckinjagande framtoning.

Jag förstår inte riktigt varför C. S. Lewis kände ett behov att skriva den här boken. Jag tror Narnia-serien skulle stå sig minst lika bra, antagligen rent av bättre, utan den. Och vill man verkligen läsa den rekommenderar jag att man gör det sist

Sanna Carlborg

2014-07-08

En underbar barnbok! Tycker jag nu... Minns att jag påbörjade den som liten, men blev mycket illa till mods av allt mörker och övernaturlighet och var tvungen att ge upp mitt läsprojekt. Nu tycker jag att den är både fantasifull, filosofisk och humoristisk. Läste ut på några timmar (och på svenska).

Sandra Björn

2014-04-21

Fick för mig att läsa en gammal kärlek igen- säkert över tio år sedan sist. Ett fint återseende, om än med lite nya tankar, insikter och åsikter. Enligt mig en av de bästa av alla böcker om Narnia. Skogen mellan världarna <3

Liam Olsson

2011-12-19

Tyvärr en väldigt mesig början på en i övrigt underbar bokserie. Om du tänkt läsa hela serien, låt inte den här avskräcka dig. Den ger lite bakgrund till det som sker i del två, Häxan och Lejonet, men kan med fördel hoppas över. Njut av resten av serien istället.

Elisabeth E

2011-05-24

Riktigt bra :)

Louise Eriksson

2011-03-01

väldigt spännande spesielt med ringarna som blir träd och..............

Maria Johnson

2011-02-15

kurslitteratur

Nils Thor

2010-05-25

Ett ganska trevligt äventyr för lite äldre barn. Men karaktärerna är inte trovärdiga i sina handlingar och reaktioner.