The Lollipop Shoes

Harris, Joanne

| 2007

Yanne and her daughters, Rosette and Annie, live peacefully above their little chocolate shop. Then into their lives blows Zozie de l'Alba, the lady with the lollipop shoes, and everything begins to change... With everything she loves at stake, Yanne must face a difficult choice; to flee, or to confront her most dangerous enemy ...Herself.

Maritha .

2014-11-09

Alldeles för mycket magi för min smak! Det framgick inte av baksidestexten vilket jag tycker är missledande. Annars helt ok skriven, lite tråkig och krystad ibland dock.

Maria Klamas

2014-07-29

fortsättning på något jag inte läst, dvs chocolate.... sett filmen men minns inte så mycket av den heller... ,men boken här är vacker och som ni nu vet så är jag svag för omslag... till en början vet jag inte helt vad boken ska handla om... vet inte helt vem som pratar då det är olika "jag" i boken, i alla fall tror jag det :-) nåväl sedan blir det väl tydligare att någon vill någon annan något illa... fast varför?? nej, eller ja, lite bra men nej...

2013-10-09

Välskriven, men helt och hållet ointressant för mig! Har redan nu helt och hållet glömt den!

Patrik Andersson

2012-03-03

En underbar berättelse som väsentligen är en fortsättning på Chocolat. Det är en ganska ruggig historia som byggs på ett intelligent sätt mot upplösningen.

Sofie Petersson

2011-05-27

Uppföljaren till Choklad. Vianne lever numer ett stilla liv med sina två döttrar i en liten chokladbutik i Pariskvarteret Montmartre. Hon har tagit avstånd från magi och försöker att leva ett normalt liv, varav hon även uppvaktas av den väldigt trygga fastighetsägaren Thierry. En dag anländer bluffmakerskan Zozie de l´Alba till staden, kvinnan med karamellskorna och hela Viannes liv vänds upp och ner.En bok om kärlek, magi och naturligtvis- choklad. Karamellskorna är inte i närheten av sin föregångare och även om den är småcharmig på sina ställen så känns den stundtals krystad och fånig men den är ändå värd en trea eftersom den lockar till frosseri och bjuder på vackra scener.

Pernilla Andersson

2010-07-13

Inte samma feelgod som jag vant mig vid. Mer thriller.

Elisabeth Karlberg

2009-11-27

En riktig må-bra bok. Precis som Chocolat

Cecilia Johansson

2009-06-14

Lyssnade på boken, jättebra uppläst!! Provade först att läsa den, men då var den inte så bra.

Cecilia Johansson

2009-06-14

Lyssnade på boken, jättebra uppläst!!

Li Bok

2009-06-05

fortsättningen på Chocolat. denna bok utspelar sig i Paris, vid Montmatre. Denna bok är ännu mera som en saga..onska, magi och kärlek (såklart)