The Life and Adventures of Robinson Crusoe

Defoe, Daniel

| 1966

Tommy -

2019-01-04

Fantastisk bok där man får följa protagonistens personliga utveckling. Bitvis spännande.

Sara Green

2015-03-26

Har läst två och ett halvt kapitel och orkar inte mer. Jag vet att det inte är förvånande att människohandel förekommer, med tanke på tiden, men jag har svårt att känna med en karaktär som sysslar med detta utan några etiska överväganden. Är det någon som har läst hela och vet om karaktären utvecklas? Om så är fallet kan jag tänka mig att ge boken en ny chans.

Mathilda Flood

2014-05-05

Gillade den här boken med exotiskt tema, brukar falla för sånt. Sen får man försöka svälja jämstäldhetsupproret som gror och tänk att det var så det var då..

Hade väldigt höga förhoppningar på boken. Tyvärr infriades de inte. Hade verkligen inte trott att Robinson skulle vara så ... tråkig.

Lars Willfors

2013-07-31

Ultraklassiker som stundtals är mycket ordrik och kommer undan med en och annan ologisk märklighet. Läs något annat.

Edith Lata

2012-09-21

Jaja kolonialism och imperialism och blabla... jag vet, jag vet. Det var ändå min favoritbok i mellanastadiet and that shit stays with you

Elisabeth E

2011-02-05

Den del av boken som handlar om åren på ön är den bästa. Slutet drar ner betyget ordentligt och betyget blir en trea istället för en fyra.

Filip Andersson

2011-01-22

lite svårbegriplig och långtråkig ibland men till mestadels bra.

* Mazuli *

2010-09-10

Riktigt bra klassiker! Dock lite trista sista kapitel, men fortfarande värd en femma.

Kjerstin Vogel

M W

2009-12-01

Noah S

2009-10-14

Tyckte det var spännande i början, men sedan blev det för läskigt med kannibalerna.

Den här sådde fröet till självständighet. Läste den också högt för nästa generation, som fångades lika mycket.