The lies of Locke Lamora

Lynch, Scott

| 2006

The first of the Gentleman Bastard sequence, this stunning heist fantasy is a must-read for fans of GAME OF THRONES and THE NAME OF THE WIND.

Lena Järvholm

2016-03-23

Som många böcker i den här genren är boken inget litterärt mästerverk. Hursomhelst gillar jag handlingen. Den är lagom spännande och stundtals tar historien oförutsedda svängar vilket alltid är kul. Jag uppskattar även berättarperspektivet då huvudhandlingen blandas med tillbakablickar. Är man svag för välskriven fantasy är boken mycket läsvärd.

O

Olga Lund

2015-08-10

Det här är fantasy när den är som bäst för mig. Jag kunde i princip inte lägga ifrån mig boken, nästan 600 sidor bara flög förbi. Grymt bra.

Anna Nyman

2013-07-10

Gillar miljön och karaktärerna skarpt! Lite långrandig och tröttnat emellanåt, svag 4.

Izabela Horn

2013-01-01

Locke lamoras lögner är en av de bästa böckerna jag har läst. Den boken har allt, och fast den är nästan 600 sidor tjock är det inte en enda sida för mycket. Det bästa med boken är att det finns en fortsättning , så fast det e sorligt att lämna mästar tjuven Locke så är det bara att börja läsa Rött hav under röd himmel som är fortsättning på Gentlemannarövarna .

Hanna Bragberg

2012-07-25

Tråkig. Och så skulle man ha sympati (?!) för värsta torterarna?

Nettan Läslus

2012-05-23

Udda och fantastiskt bra!

Alva Ordnörden

2012-03-30

Lite lik "oliver twist", spännande och bra skriven. Kanske lite utdragen och lång, men jag ger den ändå en stark 3:a.

LA

2010-08-10

En fantastisk bok. En femma, helt klart.

Charlotta Rylander

2010-05-09

Denna bok tog lång tid att läsa, flera månader, men jag ville inte ge upp. Hade jag haft tid att sträckläsa den hade jag nog gett den en femma. Författaren har skapat en helt egen värld, där ett gäng tjuvar med Locke Kamora i fokus.

Jonas Bengtsson

2009-10-04

En dickens saga med fanatsy inslag,Locke är en mästar tjuv som inte använder våld, istället är det väl planerade stötar i bästa gentleman stil.Stötarna påminner lite om filmen "Blåsningen" och dom är riktig välplanerade.Läsarna blir riktigt "blåst", för man kan verkligen inte gissa sig till vad som ska hända, man blir en del förvånad och en del överaskad.
Men helheten på bok blir inte mer än en trea för mig

Natasha Illyés

2009-07-30

Är ny i fantasybranchen men nog är det lite rörigt med alla beskrivningar av elderglas, oändliga miljöer och bakgrundsbrus. Är lite chockerad av könsorden och våldet. Men Locke Lamora är en fängslande liten man.