The Leader Who Had No Title

Sharma, Robin

| 2010

Tomas Bergli

2015-09-15

Wow, i denna bok får vi följa utvecklingen och resan av en något förstoppad bibliotikarie. En resa där vi själva låter oss ledas och utvecklas. Smart skriven och väldigt fängslande inspirationsroman. Bli en ledare utan titel. :-)

Ciccis bokblogg

2011-08-19

Jag vet att jag har sagt det förr, men det tåls att upprepas. Jag älskar Robin Sharmas sunda och härliga inställning till livet! Nu har han skrivit ännu en berättelse och den handlar om en kille som arbetar i en bokhandel och som inte är nöjd med livet. Han får hjälp och vägledning av fyra helt olika personer: en städerska, en slalomåkare, en trädgårdsmästare och en massör. De ger honom råd och verktyg till att bli en ledare utan titel. Ledare? Visst låter det stort, och det är det. Men inte på det sättet som de flesta tror utan det handlar om att plocka fram ledaren inom dig oavsett vilket jobb du har.
Den här boken tycker jag hänger i hop med Greatness Guide. De kompletterar varandra på ett bra sätt. Det är min önskan och förhoppning att fler och fler läser Robin Sharmas böcker. Det här är inget flum utan konkreta tips och vägledning i personlig utveckling.
Alla kan vi bli ledare utan titel!