The Kindness of Strangers

Dillon, Lucy

| 2015

What can you do to make the world a better place? A vibrant and unputdownable novel of friendship, secrets and the kindness of strangers, from the bestselling author of A HUNDRED PIECES OF ME.

"När livet börjar om" av Lucy Dillon är en riktigt mysig bok som man lätt vänder blad i och fast den är på över 500 sidor vill man ändå bara läsa mer av den.Jag hade faktisk kunnat tänkt mig boken som film också💖.

Sarah

2019-02-01

Lättläst feelgood. Man mår bra av den här myspärlan till bok

Matilda Knutsmark

2018-03-26

Jag älskade denna bok! Handlar lite om vuxnas svårigheter och kärlek mellan vuxna.

Charlotta Renstig

2017-09-14

Spännande

Angelika N.

2017-06-27

Som alltid ger Dillon mig en härlig känsla. Jag kryper upp i fåtöljen med boken i handen och förflyttas raka vägen till engelska landsbygden!

Alva Bengtsson

2017-05-29

bra bok, gillar sättet det är skrivit och själv fastna jag för karaktärerna i boken. tycker dock att det blev ganska segt i ungefär slutet men annars gillar jag den och kommer absolut läsa mer från lucy dillon

Erica S

2017-05-29

en riktig bra feel good bok som man blir glad av

Maria Nordström

2017-05-25

En bok att bli glad av.

Marc Moore

2017-03-12

Når inte upp i Moyes klass och jag tror inte att de skulle kunna finnas någon i verkligheten som har Libbys tålamod med sin svärmor. Trotts det helt okey feel-good lyssning medan jag gör något annat.

Sara Johansson

2016-09-28

Mysig bok med en del svängar man inte var beredd på.. (Ljudbok)

Maria Beladona

2016-06-03

Om den är hennes bästa bok, då undrar jag hur dåliga de andra är. Väldigt trög i början. Det tog elva kapitlar innan den "fångade" mig. Mot slutet så hände allt på en gång som om författarinnan ville få ett avslut på boken. Handlingen var medelmåttig.

Maria Beladona

2016-06-03

Inger Jonsson

2016-05-17

Ungefär som en veckotidningsföljetong, men ändå läsvärd. Kärlek, psykisk ohälsa, viss grad av fysiskt våld mm

Solveig Andersson

2016-04-18

Lucy Dillon gör mig aldrig besviken. Enastående!

2016-02-23

Lätt naiv som alla hennes böcker. Men en varm känsla i botten och ett avskräckande exempel på att följa magkänslan och vad som händer i familjer utan kommunikation. Gillar att hon blandar in karaktärer från gamla böcker och att hundar alltid finns i centrum.

2016-02-22

En bok som berörde mig starkt och på olika sätt. Flera gånger kände jag mig stressad, arg och irriterad på de många karaktärer som är ansvarslösa eller bara inte särskilt raka och tassar runt. Ibland lite sliskigt men för det mesta bra. Jag ville verkligen veta hur det skulle gå även om mycket var förutsägbart.

2016-02-20

Det här är Lucy Dillons sjätte bok som är utgiven i Sverige. Jag har endast läst en av henne tidigare, Tango för vilsna själar, och här är en länk till min recension av den.

När livet börjar om, känns som en riktigt klassisk engelsk feel good-roman. Och som dom flesta feel good-böcker är, så är den rätt så förutsägbar, lättsam, trivsam, och lättläst. Men den är också välskriven, smårolig, och stundtals lite gripande och rörande.

Jag tycker om att läsa den här typen av litteratur ibland. Underhållning för stunden, som man sen i och för sig snabbt glömmer.

Rekommenderar absolut boken till alla som gillar engelsk feel good.

Eva Pettersson

2016-02-16

Ännu en underbar bladvändare från Lucy Dillon!

2016-01-02

Den här har en annan känsla än hennes tidigare böcker. Feelgood men med lite mer svärta.