The Jane Austen book club

Fowler, Karen Joy

| 2004

Six people - five women and a man - meet once a month in California's Central Valley to discuss Jane Austen's novels. They are ordinary people, neither happy nor unhappy, but each of them is wounded in different ways, they are all mixed up about their lives and relationships. Over the six months they meet, marriages are tested, affairs begin, unsuitable arrangements become suitable - under the guiding eye of Jane Austen a couple of them even fall in love ...

Sara Johansson

2015-01-11

En bra bok för Austen älskare. Jag har utgåvan på både svenska och engelska och läste den denna gången(första gången) på svenska. Tyckte inte att den var exakt lite bra som filmen och fick säkert lite extra plus betyg för att jag älskar filmen!

Marilyn Mansilla

2012-01-06

A great book from beginnig to end!

Ethel Åslund

2010-08-02

Tyckte det lät som en trevlig idé, att skriva om några som skulle diskutera Jane Austen. Det handlade om sex amerikaner som enligt uppgift gillade Austen; om deras liv Som lätt underhållning gick den väl an, men associationen till Austen gick mig förbi.

2010-02-17

Tråkigt hade jag inte. Men när boken är slut inser jag att det är en romantisk komedi i Hollywoodstil som jag ägnat mig åt. Hurtig!

Lisa Jannerling

2009-08-07

En överraskning - hade inga förväntningar alls men det visade sig vara rätt mysig läsning. Särskilt om man gillar Jane Austen.