The Hypnotist

Kepler, Lars

| 2011

Tumba, Sweden. A triple homicide, all of the victims from the same family, captivates Detective Inspector Joona Linna, who demands to investigate the grisly murders -- against the wishes of the national police. The killer is at large, and it appears that the elder sister of the family escaped the carnage; it seems only a matter of time until she, too, is murdered. But where can Linna begin? The only surviving witness is an intended victim -- the boy whose mother, father, and little sister were killed before his eyes. Whoever committed the crimes intended for this boy to die: he has suffered more than one hundred knife wounds and Lapsed into a state of shock. He's in no condition to be questioned. Desperate for information, Linna sees one mode of recourse: hypnotism. He enlists Dr. Erik Maria Bark to mesmerize the boy, hoping to discover the killer through his eyes. It's the sort of work that...

Läste den för flera år sedan och minns att den var spännande och innehöll en del skräck. Häftig berättelse om hur vittnesuppgifter framkommer under hypnos och var detta leder till. Innehåller fasansfulla scener om bestialiska brott, bortföranden, tvångsinjiceringar under nattliga inbrott. Även en äcklande incestiös syskonrelation. Inte riktigt min genre.

Spännande ifrån början till slut

Spännande ifrån början till slut

Susanne Melin

2024-01-16

Bra

Vincent Larsson

2023-12-05

Spännande och bra bok men tror jag gillat de andra böckerna mer än denna

Gustav Johansson

2023-03-09

Har lite svårt att förstå varför denna bok inte har bättre betyg, men alla har väl olika smak. Oavsett så passade den mig oerhört bra och kan vara en av de bästa deckarna jag läst!

Sara Malm

2023-02-27

Spännande handling som blir intensiv trots många karaktärer, men de fyller alla en betydelse. Jag har inte läst någonting liknande!

Amanda Saléh

2023-01-24

Bra bok men inte så pass stringent som jag önskar att den var. Lösa trådar

AC

2023-01-20

Helt otrolig handling med en spänning som aldrig avtar! Många karaktärer, men med kraftfull betydelse. Ska utan tvekan läsa fler böcker i serien!

Jessica Alvklinga

2022-12-15

Spännande, fick mig att genast sätta igång nästa del!

Jesper Nåvik

2022-01-29

Ulla Granath

2021-10-26

Gillar Keplers böcker spännande läsning

Marie Byström

2021-08-15

Jättebra!👌 fastnade och fortsatte läsa hela serien.👍👍👍👍👍

Marie Byström

2021-08-14

Mycket spännande. 👍👍👍

stellan damme

2021-06-16

Otroligt spännande deckare.

Elisabeth Svensson

2021-03-21

Jag läste black edition av denna. Varför göra om en bok som var bra från början?

Linn westerdahl

2020-12-03

Sofi Lindberg

2020-12-03

Blad bländare!

Angie J

2020-11-16

Fantastisk som allt annat av Kepler!

Maria B

2020-07-28

Sjukt spännande och bra skriven, en kriminalthriller hel i min smak.

2020-05-30

Jag läste den första versionen och var inte alls imponerad. Men den här..... så mycket bättre och jag kommer fortsätta läsa Kepler efter det här!

O

Ove Wall

2020-05-25

Jag har läst originalversionen från 2009 som ljudbok, kunde inte avhålla mig från att även lyssna på denna "Black edition" med tanke på att författarparet nu sade sig ha förstått hur man skriver den här typen av böcker. Den enbda skillnaden jag uppfattade var att denna var längre och hade fler (många tröttsamma) utvikningar som jag tyckte inte alls förde handlingen framåt.
Bra inläsning av Jonas Malmsjö.

Ted Svedberg

2020-04-10

Spännande och välskriven!

Anna Svensson

2019-06-12

Det är en bra och intressant bok som jag läste när den kom jag kunde inte lägga ifrån mig boken. Bra och lättläst deckare

lia Hellman

2019-05-27

Det tog ett tag innan jag började läsa. Men så bra.. Kom in direkt & lusläste/lyssnade. Ska prova hela serien. Rek varmt. Stannar i min hylla helt klart.😄

Mar Ek

2019-05-18

Helt i min smak, nervkittlande. Blandvändare.

Bokslukerskan 93

2019-01-23

Karin Andersson

2019-01-05

Första och bästa boken i serien om Joona Linna. Paret Kepler har en egen stil och skriver gärna i presens, som kan kännas ansträngande ibland.

Karin Axell

2018-12-13

Tänk om denna skrivarduo under pseudonym kunde sluta skriva ingående sexscener som inte fyller någon som helst funktion eller förhöjer läsvärdet av historien på något vis. För ingenting annat ur karaktärernas privatliv skildras såpass ingående som deras i det närmaste halvperverterade könsumgänge vilket gör trovärdigheten så oerhört låg i annars hyfsat intressanta berättelser och skildringar. Vilket gör det hela lite enahanda och förutsägbart vad det gäller den biten iallafall. Tur det inte händer så ofta så det förstör helheten totalt och tur man kan spola förbi dessa skildringar när man lyssnar på ljudbok.

I övrigt uppnås inte helt sällan en smula gastkramande spänning, intressanta intriger och sköna cliffhangers mellan kapitlen.

Hade det där meningslösa sexdrävlet skippats hade denna serie helt klart fått högre betyg.

Ronnie Videli

2018-10-07

Elisabeth Andersson

2018-09-04

Spännande från början till slut

Nathalie P

2017-12-10

Väldigt spännande, kunde inte sluta läsa! Men fastnar verkligen inte för deras äckliga och ingående beskrivningar av vissa incidenter. Därav lägre betyg.

Anna Andersson

2015-09-13

Fruktansvärt ruggigt bra!

Annica Nordström

2015-04-24

Boken är bättre än filmen, men tycker fortfarande att boken är seg och har mycket ointressant information.

Linda Forslund

2015-04-05

Spännande men för lång. Upplever att man kunde korta av boken. Vilket de också gjort i filmen, som i och för sig inte var jättebra.

Helene Forsman

2015-03-25

Boken var jättebra och spännande.Den var verkligen en bladvändare nästan hela boken igenom!

Klara K

2015-03-18

Gillade alla de andra hittills utkomna böckerna av Kepler, men Hypnotisören orkade jag inte läsa klart. Den var väldigt seg tycker jag. Kanske för att jag sett filmen innan och tyckt att den var dålig.

Mäkta imponerad då VARJE blad var lika spännande. Rekommende