The hunt for Red October

Clancy, Tom

| 1984

The runaway international No.1 bestseller that launched Tom Clancy's spectacular career - became a blockbuster film - and introduced Jack Ryan.

Nenne No

2023-06-16

Storyn i sig är det väl inget direkt fel i men jösses vad det här är teknotjatigt, myllrande tråkigt.

2017-04-09

Nae... pinsam, tillrättalagd och macho. Väldigt förhärligande av militärlivet. Jag härdade ut nästan 400 sidor, insåg att jag verkligen inte orkar mer än det dubbla av den här stilen till då det är slöseri i av min tid. Dessutom full av upprepningar och alldeles för mycket tråkiga detaljer.

Magnus Johansson

2016-07-21

Förutsägbar "thriller" i machostil. Själva plotten, uppslaget, är inte så dumt. Men Clancy omsätter det helt enkelt dåligt.

Anton Lilja

2012-07-06

Underbart välskriven intrig boken igenom. Boken blir riktigt spännande efter ett par hundra sidor. För er som har vuxit upp med PC-spelet Rainbow Six, eller andra FPS-spel är denna bok ett riktigt måste då den är urmoder till alla Tactical Assault FPS.

PerOla Axelsson

2009-09-21

En besvikelse. Den enda goda sovjeten är god för att han är religiös. Sensmoralen är att ateister är amoraliska eller onda.