The Girl with Glass Feet

Shaw, Ali

| 2009

Erica S

2013-09-22

Mycket bra men kunde varit bättre

Alekzandra K.

2013-06-28

Nja. Storyn i sig är intressant, men jag gillar inte hur den är skriven. Det blev långtråkigt ofta. Blev heller inte särskilt befäst i karaktärerna. Hetsläste mest i slutet för att bli klar.

Ida

2012-07-15

nja, jag hade förhoppningar om att den skulle vara bättre. historien i sig i ju bra men jag saknar djup. den griper inte tag i mig och jag saknar svar på mina frågor om glaset. varför händer det?

Lina R

2012-05-21

Nja, även om handlingen är intressant i sig tycker jag inte att boken når hela vägen fram, karaktärerna blir platta och jag blir aldrig engagerad i dem och deras liv. Synd! Ett okej tidsfördriv men tyvärr inte mer än så.

Linda Åslund

2011-09-11

Originell fantasi, en historia att långsamt bli förtrollad av. Jag tänker på böcker av Audrey Niffenegger, men gillar de här huvudpersonerna bättre.

Pernilla Lindholm

2011-08-27

Vacker och alldeles underbar! Synd på en del underliga översättningstabbar, men det ska inte romanen i sig klandras för. Det som drar ned betyget från en femma är att jag tycker att det borde kunnat kännas ännu mer, att Idas öde kunnat blir ytterligare känslosamt och "på riktigt". Till en femma är den dock snubblande nära.

Karin D

2011-04-12

Så bra bok! Bitterljuv kärlek, udda personer, några oförklarliga fenomen och ett speciellt landskap.

Maja Korpvinge

2011-03-07

Jag blev förälskad i boken.

Lina J

2010-12-15

vacker!

Johanna Galenpanna

2010-12-15

Vilket språk! Underbart.

Camilla Eriksson

2010-08-15

En kärlekshistoria om avsked och undergång.I En fantasivärld.