The dead place

Booth, Stephen

| 2005

Bones where there should be none and a chilling warning of an imminent killing challenge Detectives Ben Cooper and Diane Fry in their sixth novel.

2016-05-18

Sjätte delen i serien om Ben Cooper och Diane Fry blir ingen besvikelse. Alla ingredienser för en intressant historia finns här. Märk väl: intressant. Inte spännande. Det här är ingen rafflande deckare och den som gillar action göre sig icke besvär. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/05/dodens-plats-av-stephen-booth.html

Helene Forsman

2015-05-20

jag tyckte att boken var bra från början fram till mitten men sen blev den tyvärr sämre.Det blev mer spretig och man tappar karaktärerna.

2014-10-12

Skickligt komponerad och spännande berättelse som jag tycker höll hela vägen. Det tog väldigt lång tid innan jag kände någon sympati alls för Fry, vilket jag tyckte var rätt intressant även om jag från och till kände mig uppretad när jag läste om henne. Däremot är temat ruttenhet ganska genomgående vilket var sådär behagligt när jag åt och läste samtidigt. Bra upphissad stämning!

Michaela Schuller

2012-03-14

Tråkig, hände ingenting och historien var dötrist. Karaktärerna var för platta och stela.

Anna Dybeck

2011-05-06

En ny deckarbekantskap för mig. Välskriven men lite för mycket balsameringsvätskor och likmaskar för min smak egentligen...

2011-03-06

Äcklig och fånig historia.

Karin Löfstrand

2010-08-12

Semestern 2010: Bra läsning även om det kan bli lite segt emellanåt.

Anna Ljungdahl

2010-06-02

Kan inte ge annat betyg till en sådan mästerlig författare.

kristina johansson

2009-08-02

Boken pendlar mellan en 3 och en 4 eftersom den var mycket seg i mitten och jag var beredd att sluta läsa den. Tycker att det händer för lite och att det blir för många människor involverad som man ska hålla reda på. I slutet var dock boken bra om än det förklarades på ett abrupt sätt. Bättre kan författaren....