The constant princess

Gregory, Philippa

| 2006

A splendid and sumptuous historical novel from the internationally bestselling author, Philippa Gregory, telling of the early life of Katherine of Aragon.

Izabela Horn

2012-02-28

Den första hustrun handlar om Katarina av Aragonien , den drottning som Henrik VIII först var gift med innan Anne Boleyn kom in i bilden och intrigerade mot Katarina. Boken visar en annan sida av Katarina än den som hon är mest känd i historien.

2011-08-21

Jag tycker att det är kul att få veta hur Katarina blev uppfostrad och varför hon gjorde som hon gjorde i livet och i de kommande böckerna upptäcker man det och varför Henry blev som han blev.
Den första hustrun är den första boken och man kan läsa dessa böcker som en serie eller som fristående och det är 5 st böcker om Henrik den åttonde och hans fruar och liv. Jag tänkte läsa alla dessa böcker för jag tycker att de är så bra skrivna.
Böckerna är skrivna av Phillipa Gregorys

Åse Bandling

2011-07-31

Mycket bra, en berättelse som fastnade. Gillar mixen av Historia och Roman.

En mycket intressant bok om den första hustrun till Henrik den åttonde. Har läst all böckerna i Phillipa Gregorys svit om honom och hans fuar. Jag älskar dem och blir lika lycklig varje gång en ny bok kommer ut!