The Carrie Diaries

Bushnell, Candace

| 2010

Möt världens mest kända Carrie som tonåring. Hennes uppväxt har hittills varit ett stort frågetecken. Nu får vi äntligen veta allt! The Carrie Diaries är den första boken av två om Carrie Bradshaw, känd för miljoner människor som huvudpersonen i Sex and the City. Carrie - en småstadstjej som längtar till New York - ska just börja andra året på high school. Tills nu har hon varit supertajt med sina tjejkompisar, men så gör Sebastian Kydd entré och allt ställs på ända. Med karaktärer som sätter sig direkt är The Carrie Diaries historien om hur en helt vanlig tjej blir självständig, hur hon utvecklas till en skarp skribent. Vi får träffa hennes familj, lära känna hennes bakgrund och vi får veta hur det gick till när hon började skriva. The Carrie Diaries är redan ombloggad världen över, den nya Sex and the City-filmen, Carrie On, har premiär 28 maj i USA - Carrie är hetare än någonsin!...

Sanna

2015-01-06

Det som fick mig att nappa på den här boken var att jag har sett tv serien och jag blev glad att det inte var samma story (alltså att de hade gjort om den) vilket är smart för då kan man njuta av båda tv serien och boken. Jag kommer helt klart läsa andra boken eftersom den här boken var riktigt trevlig att läsa och man hängde med lätt. En bra slöbok helt enkelt. Mysig bok eftersom det handlar mycket Carries relation till sina vänner.

Sarah Hallin

2014-01-15

Jag är helt frälst i denna serie som nu går på tv. Älskar karaktärerna. Så när jag nu läste boken så blev jag fruktansvärt besviken. Gillar inte Carrie och jag avskyr Sebastian.

I serien så har Carrie endast en syster; Dorrit. Och Lali existerar inte. Jag saknade praktiken på interview. Och näe, bara en väldig besvikelse på hela boken..

Katarina Sjöö

2013-05-11

en av de bättre ungdomsböckerna jag läst. blev inte irriterad en enda gång(!)... en intelligent bok med ett utmärkt språk, trots att jag läste den översatt. älskar också att den fått behålla originaltiteln trots översättningen, ger mycket mer själ. ska sticka boken i handen på alla ungdomar (och vuxna) jag kommer åt. heja!!!

Sonia Tibblin

2012-08-04

Underhållande tonårs drama!

Marie Hansson

2012-04-23

Ointressant. För långt ifrån filmens Carrie.

Marie Hansson

2012-04-23

Ointressant. För långt ifrån filmens Carrie.

Marie Rönnlund

2011-10-07

Helt okej bok men man blir lite irriterad över att böckerna inte stämmer överens med tv-serien..

Elisabeth E

2011-10-05

Riktigt bra och underhållande på vissa ställen. Gillade den här mycket mer än "Sex & the City"-boken.

R Lindqvist

2011-06-20

Överraskande bra! Jag tyckte inte om Bushnells tidigare böcker, så jag har bara börjat i dem utan att orka läsa klart. Men den här som behandlar Carrie Bradshaws ungdomsår, relationer och skrivarabitioner är mycket läsvärd. Jag läste ut den på ett par timmar och väntar ivrigt på nästa del.

Nej, vet ni vad! Så här får man under inga som helst omständigheter göra! Den här ungdomsboken handlar verkligen inte om Carrie Bradshaw från sex & the city, den här boken handlar om någon helt annan. Candace Bushnell har valt att ändra på ALLT som man får veta om Carries backgrund i serien. I serien får vi tex veta att Carrie växte upp som enda barn tillsammans med sin mamma och att pappan stack när hon var liten, ett helt avsnitt tillägnas detta. I boken växer hon upp med en pappa och två systrar. I serien har Carrie aldrig klarat av att laga mat eller baka, i boken använder hon hela dagar till att tillaga svåra rätter som hon sedan bjuder på... Såhär håller det på med precis allting. Boken i sig är inte dålig egentligen men eftersom man förväntar sig att få möta en ung Carrie Bradshaw och istället får möta någon annan med samma namn så är besvikelsen oundviklig. CB har dessutom varit med och skrivit/kritiserat manus under hela tv-seriens gång vilket gör det hela än mer irriterande och absurt! Inget för fans av tv-serien alltså.