The Butterfly Room

Riley, Lucinda

&b>&i>The Butterfly Room&/i> is a gripping story of family secrets, lost loves and new beginnings from the &i>Sunday Times&/i> bestselling author of &i>The Olive Tree&/i>, &i>The Love Letter&/i> and the Seven Sisters series.&/b>

Bokdjungeln

2022-06-29

Detta är min andra (ljud)bok av Riley och jag kan nog säga att jag uppskattar hennes sätt att skriva. De två böckerna jag lyssnat på tillhör olika genrer men jag anser att hon lyckats hålla en hög standard i de båda ändå. Denna ljudbok var ganska lång. Men jag vill ändå påstå att den inte kändes lika lång som den var. Jag gillar att man får följa Posys liv i både dåtid och nutid och det händer en hel del, även fast det ibland inte händer så mycket alls. Motsägelsefullt jag vet. Det är hursomhelst en härlig bok som även tar upp komplicerade familjeförhållanden samtidigt som kärleken till både partner och barn genomströmmar handlingen.

Rosita Söderström

2022-04-25

Lyssnat till denna fantastiska familjesaga. I slutet kom jag att påminnas om Kate Mortons Klockmakarens dotter, även om de är två helt skilda historier. Rekommenderar dem båda med det varmaste. Ögonen fyllts till bredden av tårar flera gånger genom lyssningen…

Det här är en bok jag också gärna skulle hålla i händerna och läsa.

Den här boken valde jag efter omslaget. Det ska man kanske inte alltid göra men i detta fall var det ett lyckat drag. Jag kommer sakna den mycket.
~
Fjärilsrummet är en underbar bok som innehåller mycket av det en bra bok ska göra enligt mig.😍 Dessutom en bra uppläsare och det fina omslaget fångade mig.🦋
~
#fjärilsrummet #lucindariley #thebutterflyroom #bazarförlag #gunillaleining #boktips #lästips #ljudbok #ljudbokstips #ljudboksrecension

Hanna Gyllberg

2021-10-11

Kioskvältare… Lite föööör präktigt kärleksdramat för min smak. Men det är som att glo på en lång dramafilm, man myser lite och vill ändå veta hur allt slutar (även om det är ganska uppenbart den senare tredjedelen av boken). En bladvändare och jag förstår varför boken blivit väldigt populär!

Anna Hallqvist

2021-01-29

Det här är en roman som kräver sin tid. Då menar jag inte enbart på grund av det faktum att det är en riktig tegelsten, med sina drygt 600 sidor. Nej, jag syftar snarare på att det är en berättelse som behöver ta plats. Det tog en stund för mig att komma i boken, men när jag funnit mig till rätta i Fjärilsrummet, så förstår jag varför Riley är så omtyckt. Det är en välskriven och trivsam feelgood med vackra miljöer, samtidigt är det ett spännande familjedrama.

En roman att rekommendera dig som gillar långa böcker med många dialoger, och en lagom mix av kärlek och drama.

Hög mysfaktor att få tillbringa en kylslagen vinterdag i Fjärilsrummet, så kura ihop dig i soffan med en filt och god kopp te och njut!

villa-freja.se

2020-07-28

En riktig tegelsten till godbit. De dryga sexhundra sidorna känns inte betungande eller för många. Historien flyter på och behöver ta plats. Boken är, trots sitt omfång, lätt- och snabbläst. Även om jag tröttnade på De sju systrarna efter två böcker i serien är jag nyfiken på att läsa fler böcker av Riley. Fjärilsrummet pekar på stor potential.

Ninna Kristiansen

2020-07-07

En välskriven varm berättelse om familjekomplikationer. Inte hennes bästa men läsvärd.

Annika Johansson

2020-06-17

En fin historia och ett berättande som gör att man ser allt framför sig. En bladvändare för lata dagar.

2020-06-12

Ytterligare en flopp, men jag medger att författaren är skicklig på att uppehålla läsarens intresse. Men innehållet: herregud vilken pekoral till kärleksroman.