The Brightest Star in the Sky

Keyes, Marian

| 2009

At 66, Star Street in Dublin, someone is watching over the lives of the people living in its flats. But no one is aware of it - yet...One of them is ready to take the plunge and fall in love; another is torn between two very different lovers. For some, secrets they want to stay buried will come to light and for others, the unveiling of those secrets will have tragic consequences. Fate is on its way to Star Street, bringing with it love and tragedy, friendship and heartbreak, and the power to change their lives in the most unexpected of ways

Jessica Appelqvist

2016-05-17

Jag förmådde inte ens läsa klart den.

Klara Marklinder

2014-08-19

Mysig feel-good-bok med en allvarlig underton, precis i Marian Keyes anda. Helt klart läsvärd!

Izabela Horn

2014-07-22

?En typisk Marian Keyes bok,fylld med humör och roliga personligheter. En perfekt semester bok att ha med sig till stranden . ?

Izabela Horn

2014-07-22

Anna Andreasson

2013-11-05

Efter att jag hade lite uppehåll i läsningen så gillade jag denna boken. Har alltid gillat denna typ av böcker.

Carina Fjällman

2013-08-30

Seg början men den tar sig, annorlunda mot tidigare böcker.

Katarina

2013-05-19

Deprimerande bok. Slutade på cd 6 då jag konstaterade att jag bara blir på dåligt humör av den här boken.

julia christensson

2012-10-11

Bra bok men många karaktärer, vart lite rörigt men annars en händelserik och välskriven bok.

Veronika S

2012-05-27

Blev riktigt besviken över den här boken. Förstår inte hur hon som alltid brukar skriva så bra kunde få ihop nått såhär dåligt?
En svag tvåa tyvärr.

Lina R

2012-05-03

Det var väldigt länge sedan jag läste något av Keyes, men jag vill allt minnas att hon brukar vara skarpare än så här. Boken var väldigt seg i början, men när den väl kom i gång gav den mig en helt okej läsupplevelse, men varken mer eller mindre.

Sara Eriksson

2012-04-02

mjaaaaeeee, den charmade till sig mot slutet, men var ändå rätt seg i storyn kände jag :)

Caroline Karlsson

2012-02-29

Slutet var bra... Men de 500 sidorna var alltför sega!

Jag har läst alla hennes böcker och detta är utan tvekan den bästa!

Karin Löfstrand

2012-01-05

120105: Det var ett tag sedan jag hade en lästräff med Marian Keyes och det vinner vi båda på. Det var riktigt roligt att följa människorna och deras öden under de beskrivna dagarna. Det blandas knasigheter med allvarsam botten i ett lättsmält läspaket.

Ida

2012-01-03

som alltid har marian keyes skrivit en bra historia. hon behandlar alltid ämnen som är vardagliga, både svåra och lättare. jag kan förstå att folk inte tycker om den övernaturliga delen men jag stör mig inte alls. på ett enkelt sätt kan hon berätta allas historier i huset utan att de för den skulle har nåt med varandra att göra. utan den och nedräkningen skulle boken inte vara den samma. helt enkelt lika läsvärd som de tidigare böckerna, man får kanske ge den lite tid men det är den värd!

Linn van Keppel

2011-10-23

En bok med många trådar och många twister. Vissa scener är lite förutsägbara medan andra är så förvånande att jag tappar hakan!

Sofie Petersson

2011-08-23

En av Marian Keyes sämsta. Tyckte dock om karaktären Lydia som med sitt bitska humör sticker ut i chicklitt-djungeln.

Stephanie G

2011-08-13

Jag älskar Marian Keyes för hennes förmåga att få mig att koppla av och koppla bort det som händer runt omkring mig. Det är väl inte finlitteratur men hon gör inte heller sken av det. Inte hennes bästa bok (jag gillar exempelvis En förtjusande man mer). Men gillar man Keyes så kommer man gilla denna.

hanna säkkinen

2011-08-10

Den här boken är inte alls lika bra som hennes tidigare.. lite besviken

Sandra Svensson

2011-07-28

Helt ok, höll dock inte riktigt samma mått som walsh-böckerna ;) Men jag gillade karaktärerna som jag oftast gör i hennes böcker. Speciellt Lydia :-)

Charlotte Björk

2011-06-29

En av Keyes bättre böcker på senare tid, perfekt att avnjuta på stranden!

Linda Vängbo

2011-06-23

I min värld skriver Marian Keyes sköna sommarböcker. Lättlästa och okomplicerade historier med mycket humor och värme. Inga stora överraskningar men ibland är det skönt att veta vad man får. Star Street är inget undantag - skön läsning i sommarens hängmatta!

Linn Lagerström

2011-05-14

Jag älskar den ondskefulla svartalfen! :D

Zandra Sahlin

2011-03-28

En Marian Keyes bok rakt igenom, lättläst, något förvirrande i början innan man lärt känna alla och kopplat dom, men suverän! Inväntar redan nästa bok!

När jag började lyssna på denna bok fattade jag först ingenting, namn och sådant bara snurrade, vad är detta tänkte jag.Men uppläsaren Anja Lindqvist var bra så jag fortsatte och lyssna och efter ett tag var jag helt inne i Star Street jag också.Jag tyckte boken var väldigt trevlig och gemytlig men inte för den skull glättig.Detta var min först kontakt med denna författare och jag läser gärna andra böcker av henne

Karin Almén

2010-11-16

Detta var en oväntat trevlig och välskriven bok! Jag gillar språket, tempot och de intressanta karaktärerna. Kul vinklingar och behovsframkallande läsning =)

Amelie Adrielsson

2010-10-06

Vad hände? Min favoritförfattare har gjort en störtdykning utan dess like... Jag är både besviken och chockad!

Helena S

2010-09-12

Besviken, känns inte som en Keyesbok alls. Saknade hennes humor och finess och det var inte alls samma känsla för personerna som hon brukar få till. Men helt ok som en vanlig underhållande läsning för stunden.

Karin Söder

2010-08-30

Kul bok! Intressant vinkling.

Pia Stendahl

2010-08-04

Marian Keyes böcker brukar vara humoristiska och skildrar intressanta människor på ett sarkastiskt och träffande sätt. I Oväntat besök på Star Street är alla karaktärerna intressanta och skildringen av deras liv känns äkta och trovärdigt. Dock tycker jag att boken inte är lika underhållande som de tidigare böckerna.
Boken känns rörig med alla karaktärerna och deras liv som beskrivs i både nu tid och i tillbakablickar.
Boken tar sig definitivt mot slutet och det är spännande att få veta vem den hemliga iakttagaren är. Tyvärr når den inte riktigt upp till den nivå som förra boken, En förtjusande man, som jag tyckte var en av Keyes bästa böcker.
www.bokbrus.se kan du läsa fler ljudboksrecensioner.
Med vänlig hälsning
Pia

Maria Bragsjö

2010-08-01

När jag började läsa dea tjnejrp,am i al denn fördom som råder så blev jag förvånad, Marian Keyes visar upp ett språk och en omsorgsfullhet om ordet som gå chiclit tjejer gör.
Jag är fylld av förväntan när de olka karaktärerna utvecklas Och när klimax nås bler det en form av aniklimax..¨

Welll Om jag vore du så skulle jag vilja var en av du ...

Gunilla Jönsson

2010-07-27

Som alltit är det riktigt trevligt och underhållande att läsa en M Keyesbok.

2010-07-09

Det här var en mycket bra Marian Keyes-bok. Jag har alltid gillat hennes böcker. Tycker om blandningen av humor, chick lit, allvar, relationer, missbruksproblem, med mera.

Den förra boken av henne som jag läste, ("En förtjusande man"), tyckte jag var lite väl lång och utdragen. Men jag gillar ju i och för sig tjocka böcker, så den här, "Oväntat besök på Star Street", var precis lagom, med sina sexhundra sidor.

Så jag kan helt klart rekommendera boken.

Fiona *

2010-06-29

Stundtals bra personskildringar med trovärdigt språk... men så snavar hon iom att besökaren, den hemlighetsfulle, landar på Star Street och lyckas inte resa sig helt igen.

Maria Sundin

2010-06-16

En Keyes är en Keyes är en Keyes. Det är lättläst och tankebefriande. Fullt av sympatiska människor.

Maria Larsson

2010-06-09

I likhet med Marian Keyes förra bok, "En charmerande man", så skulle hennes nya, "Oväntat besök på Star Street" ha tjänat på att kortats av några hundra sidor.
Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om boken. Det jag uppskattar mest med Keyes som författare är hennes förmåga att våga skriva om tragiska händelser, vända historien och föra den i ett annat ljus. Under årens lopp har Keyes skrivit om alkoholmissbruk, hustrumisshandel och förluster på ett sätt som ingen annan tidigare har gjort.

Styrkan i Keyes sätt att skriva är att man blir bjuden på hela känsloregistret. Hon kastar sina läsare från humor till eftertänksamhet med en oerhörd skicklighet. Hennes rollfigurer blir så levande att de nästan känns som nära vänner.

I "Oväntat besök på Star Street" får vi följa de boende i huset. Det är mycket namn, personligheter och intriger att hålla reda på. Till den grad att Keyes kanske borde ha lämnat en del av dem utanför handlingen. Keyes böcker har med tiden blivit tjockare och tjockare (får hon betalt per ord?) och det är inte en utveckling i positiv riktning.
Det blir plåttrigt med alla namn, personer och sammanvävda historier. Och det övernaturliga inslaget (som tack och lov är ganska nertonat) känns bara onödigt.

"Oväntat besök på Star Street" är långt ifrån Keyes bästa bok. Samtidigt har jag en känsla av att det här är den sortens bok som det kommer ta ett tag att smälta. Att det är en bok som jag kommer att bära med mig inombords ett tag.

Trots att boken är på närmare 600 sidor så är den lättläst med en enormt behaglig rytm i språket. Jag har lite problem med att komma in i den i början men sedan är texten som rinnande vatten. Som texterna alltid är i Keyes böcker. Hon är emellanåt helt fenomenal i sina formuleringar.
Däremot hoppas jag på att hon i nästa bok gör en skoningslös redigering.

Maria Larsson

2010-06-09

Det övernaturliga inslaget känns bara onödigt och boken kunde ha kortats av ett par hundra sidor. Men den är ändå riktigt underhållande.

Cecilia Magnusson

2010-05-21

Fön ovanlighetens skull tog det ett par kapitel innan Marian lyckades fånga mig. Men sen kunde jag knappt lägga ifrån mig boken.

Eva Pettersson

2010-02-13

Marian Keyes är ju alltid Marian Keyes, och jag slänger mig alltid över hennes böcker när de kommer ut. I denna bok får man läsa ett antal sidor innan man blir fångad av berättelsen, men sedan är man som vanligt fast!

Annika Roos

2010-02-12

Lite konstig i början, men sedan blev den jättebra! Gillar att hon har med allvarliga aspekter också!