The Arrival

Tan, Shaun

| 2006

In this wordless graphic novel, Tan captures the struggles and joy of the immigrant experience through clear, mesmerizing images which tell the story of a man who leaves his homeland and his family to build a better life. Young adult.

Annika Fransson

2020-04-27

Åh, vilken underbar bok! Utan ett ord skildras en gripande historia om en familjs öde. Man ler och blir tårögd om vartannat. Rekommenderas!

Lars Willfors

2015-05-14

Verfremdung!

Artur Foxander

2015-01-08

Den enda boken utan en enda rad text som fick mig att gråta.

Jenny Eriksson

2013-09-24

Här kan ni läsa min recension: http://jenny.jennytranslation.com/2013/09/24/shaun-tan-x-3/

Sofia S

2012-12-04

Väldigt fin bok.

Anna Nyman

2012-07-02

Med en obeskrivlig skicklighet berättar Tan denna gripande och hoppingivande historia. Älskar hur det främmande landet görs extra främmande genom konstiga maskiner, byggnader, mat. Det förstärker känslan.

Anna Lindström

2012-04-15

Fantastiska bilder!

Ulla Englund

2012-03-16

Så fantasieggande, så talande utan ord. Jag är helt lyrisk.

Emma Salomonsson

2012-01-22

Ljuvlig. En roman utan ord som ändå säger mer än de flesta jag läst.

Emelie Sundström

2011-04-06

Underbar.

Lotta Berling

2011-02-23

En makalöst fantasifull och vacker bok om att lämna sitt hem för att söka sig ett nytt, och förhoppningsvis bättre, liv på en främmande plats.
Boken berättas helt och hållet i bilder, så skickligt tecknade att de ibland är förvillande lika fotografier. En detaljrik och annorlunda värld och kultur målas upp; här finns andra sorters djur, transportmedel och mat vi aldrig förut har sett och ett skriftspråk vi inte känner igen. Utan ord gestaltas känslan av främlingskap så fantastiskt skickligt att man själv kan känna känslorna.
Finns med på både DN:s och SvD:s listor över årets bästa böcker (2010) - läs/upplev den så förstår du varför.

Natasha Illyés

2011-02-07

Det tar lite tid att lära sig att läsa genom att bara titta på bilderna. Men bilderna är fantastiska och det är en smärtsam och vacker bok

2011-01-10

Inte likt något annat. En bok om hur skrämmande, främmande och okänt dyster en helt ny plats kan vara, men också om glädje och nyfikenhet.

Jenny Li

2011-01-03

Den vackraste bok jag läst - ett konstverk i berättad form. Omöjlig att objektivt och analytiskt recensera - jag tror faktiskt att man måste uppleva den här boken!

Karin Berg

2010-08-24