The amber spyglass

Pullman, Philip

| 2000

Lyra pays a painful price to walk through the land of the dead, while the battle for the Kingdom of Heaven rages on and ultimately unlocks the secret of Dust.

Johanna Sderberg

2020-04-13

Bsta delen i trilogin!!! (ven om jag gett alla tre hgsta betyg) S bra!

Anders Eriksson

2019-06-25

Serien brjade bra, men jag tycker att det inte fortstter lika medryckande som ettan.

Erik Horizon

2018-01-02

Inte lika bra som frsta boken

2012-03-15

Fantastisk berttelse! Iderna och tankarna i den knns uppfriskande och annorlunda, men nd inte helt frmmande. lskar tanken om daimoner.

Vilda S

2012-01-02

Underbar!

Iris Eriksson

2011-07-09

Om jag ska vara rligt blev bckerna bara smre och smre. ettan var jtte bra men trean... nja.

Hana Utanefternamn

2011-05-14

Helt klart d boken blev till en viss del till en krleksbok fylld av ventyr. Asriel och Marisa dr fr att kunna gra s att Lyra kan leva. Och nr Will och Lyra ntligen upptcker att de gillar varandra mer n vnner, det gjorde mig varm, glad. Men blev enormt besviken p slutet. Jag hatar verkligen olyckliga slut.

Ida

2011-03-29

Det hr var helt klart den bsta av de tre bckerna. Jag tycker om den vgen berttelsen tar, alla de olika vrldarna. Den fantasi att kunna skapa dem.
I slutet blir jag till och med knslosam och lider med Will och Lyra. Tycker inte alls det r nt fel p slutet som jag vet att mnga tycker, dock skulle man vilja ha lite mer om vad kriget gjorde och hur allt slutade fr de olika varelserna.

Sarah Marklund

2010-07-02

En spnnande och medryckande historia med djup, som Lena nyman lser fantastiskt bra som ljudbok. Toppen!

Bellan

2009-08-25

De tv sista bckerna var klart bttre n den frsta