The 117-Storey Treehouse

Griffiths, Andy

Lots of laughs on every level in the world's most awesome treehouse! The ninth instalment in the number one bestselling Treehouse series by Andy Griffiths and Terry Denton.

Jag gillar boken för att den har humor i sig och
för att trädkojan har ett pyjamasparty-rum, vattenskid-bana med pirayor och en ät-så-mycket-du-kan-inklusive-inredning- restaurang!

Jag ger boken 5/5⭐️ /Lucas

Är en enkel bok men ganska många våningar men den är väldigt bra. Man kan lära sig ganska mycket om trädkojor. Annars är den väldigt bra. /Tyra

den är jätte jätte jätte bra för den har mycket drama i sig

Stånga skola åk 4

2021-11-10

Bokens genre är komedi

Tre adjektiv att beskriva boken med är knasig prickig rolig

Bocken handlar om att Terry skulle berätta sagan men det gick snett och berättarpolisen tog dom. Och satte dom i fängelse. Men Terry hade en magisk penna som han ritade en stor prick på golvet.som blev ett lock. När dom öppnade locket så fanns det ett hål som ledde dem ut ur fängelset.

Andy och Terry och Jill har en träd koja med 117 våningar. De skulle testa att skriva en berättelse och det gick inte så bra för de blev tagna av berättarpolisen.
Men Terry har en specialpenna med sig och den gjorde hål där man ritade och de tog sig ut.

Den här boken handlar om Andy,Jill och Terry. Det är Andy som skriver texten och Terry som ritar bilderna. I den här boken så vill Terry vara berrätare istället för Andy. Terry skriver en berrätelse och det går lite fel... Den här boken är jätterolig!!

Jag tyckte att den var rolig, konstig och spännande det handlade om att Terry ville va berättaren istället för Andy dem bråkade och sen ringde herr Stormäsa och undrade varför dem inte skrev en berättelse ännu Andy sa att Terry ville vara berättaren Andy förklarar att illustratören inte kan vara berättaren till slut sa herr Stornäsa att Terry kunde bli berättaren och Terry gjorde en tramsig prick berättelse.

BRA!

Den här boken handlar om tre personer som heter Andy, Terry och Jill. Det ska skriva en bok. Men den blev konstigt. Så berättarpoliserna kom för att de hade brutit berättalagen.

Den var rolig och lite konstig. Den var spännande. Och det var lätt att hänga med.

Boken handlar om två killar vid namn Terry och Andy dem har en stor trädkoja med 117 våningar men berättar polisen kommer och försöker gripa dem.
Jag tycker att boken/serien är jätte bra (läs alla böcker) dem är så bra för dem har mycket humor.
Boken passar till dig som gillar humor.

Terry och Andy har en trädkoja med 117 våningar. Dem brukar skriva olika berättelser, då brukar Andy skriva och Terry rita bilderna. Men Terry ville också pröva att skriva istället for att bara rita. Hans historia handlade om massa prickar. Men sen blev de jagade av berättar polisen för att de hade brutit mot massa lagar!! Dem hamnade i berättar fängelset!! Men de lyckades smita😉